رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

بهمن ۱۳۹۶ ۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

سینما آزادی پیشتاز سانس های فوق‌العاده

آمار پیشتازان سانس فوق العاده تا تاریخ ۱۸ بهمن در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شد. تا تاریخ ۹۶/۱۱/۱۸ پردیس سینمایی آزادی با ۶ هزار و ۹۳۰ نفر، پردیس سینمایی کورش با ۵ هزار و ۳۲۵ نفر، پردیس سینمایی چارسو با هزار و ۸۳۰ نفر، پردیس سینمایی مگامال با هزار و ۱۵۴ […]


اعلام نامزدها، پس از اکران آخرین فیلم سینمای رسانه

با اعلام مدیر روابط عمومی جشنواره، نامزدهای مسابقه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، روز ۲۱ بهمن و پس از اکران آخرین فیلم در پردیس ملت اعلام خواهند شد. مسعود نجفی با حضور در برنامه با «همستان سینما» درباره زمان اعلام نامزدهای جشنواره گفت: به دلیل اینکه  با اعلام زودتر کاندیداهاى نهایى، جشنواره در روزهاى پایانى از […]


استقبال منتقدها از «پلنگ سیاه»

هجدهمین فیلم از دنیای مارول با اقبال منتقدها روبه رو شده و تاکنون د رحالی که هنوز اکران نشده در سایت روتن تومیتوز امتیاز ۱۰۰ را کسب کرده است. به نقل از تایم، «پلنگ سیاه» جدیدترین فیلم از جهان داستانی مارول موفق شد تا در حالی که هنوز چند روز به اکرانش باقی مانده، با […]


گزارش تصویری ششمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر (۲)

به گزارش سینماخانه در ششمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “سرو زیر آب” به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر، “تنگه ابوقریب” به کارگردانی بهرام توکلی و “اتاق تاریک” به کارگردانی روح‌الله حجازی در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. سینماخانه / عکاس: کاملیا رجبی


گزارش تصویری ششمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر (۱)

به گزارش سینماخانه در ششمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “سرو زیر آب” به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر، “تنگه ابوقریب” به کارگردانی بهرام توکلی و “اتاق تاریک” به کارگردانی روح‌الله حجازی در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. سینماخانه / عکاس: شهاب اسدی    


گزارش تصویری نمایش “وارونگی خیال”

گزارش تصویری نمایش “وارونگی خیال” نوشته رویا پارسا و به طراحی و کارگردانی امیر زینالی فرید و با بازی: رامین یحیی زاده، شقایق امیر شاه رخ، سیدعلی شانه ساز، سعیده پارسایی؛ از ۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ تا ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ در عمارت نوفل لوشاتو (ارغنون سابق) به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس […]


آزیتا حاجیان:

نمایش فیلم های کوتاه را در سینما جدی بگیریم

آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون نمایش فیلم های کوتاه برگزیدۀ جشنواره ها را در سینما ها باعث تحول اقتصاد سینمای این حوزه دانست. به گزارش سینماخانه؛ آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، خلاقیت فیلمسازان جوان در ساخت فیلم های کوتاه را […]


گزارش تصویری نمایش کودک “پرنسس و دزد دریایی”

گزارش تصویری نمایش کودک “پرنسس و دزد دریایی” ، نوشته دی.اِم لارسن و با کارگردانی لیدا وعیدی و با بازی میلاد رمضانی ( ورجاوند) ، مریم رادپور، سید علیرضا دری، کیا شقاقی، لیدا وعیدی، سیما رحمانی، احسان مجیدی و بازیگر کودک : مانلی دری؛ از ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۶ تا ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۶ در […]


“پرنسس و دزد دریایی” / تجربه ی تماشا در کنار کودکان

نمایش کودک “پرنسس و دزد دریایی” چهارمین نمایشی است که در بخش “تجربه های تماشا در کنار کودکان” بررسی خواهد شد. “تجربه های تماشا در کنار کودکان” وجودش در فضای رسانه ای تئاتر کشور احساس می شد و از سوی دیگر، با استقبال هنرمندان فعال در عرصه تئاتر کودک مواجه شده است. نمایش کودک “پرنسس […]


روایت تاریخ یک سرزمین

“میر مُهَنا” به نویسندگی و کارگردانی سیروس کهوری نژاد بندری از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ مصادف با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در تماشاخانه سرو به روی صحنه رفته است. “میر مهنا” به روایت رشادت های میر مهنا بندری ریگی در ۱۰۰ سال پیش برای باز پس گیری جزیره خارک می پردازد؛ رشادتی که […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...