رادیو و تلویزیون
کد خبر : 18271
شنبه - 26 اسفند 1396 - 11:28
از هیسپان تی وی:

«بحرانی که اقتصاد آمریکا را لرزاند»

بحران اقتصادی بوجود آمده در دنیا به بهانه شروع آن از آمریکا و اصرار این کشور برای تعیین دلار به عنوان واحد پول جهانی، سوژه مستندی است که به آنتن هیسپان تی وی رسیده است.

به گزارش سینماخانه به نقل از  روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «پایان مسیر: چگونه پول بی ارزش می شود»

(End of the Road: How Money Became Worthless) تاریخچه رکود اقتصادی در دنیا را مورد بررسی قرار می دهد.

مستند «پایان مسیر: چگونه پول بی ارزش می شود» که در دو قسمت ۲۵ دقیقه ای به آنتن هیسپان تی وی رسیده است به ۱۵ آگوست سال ۱۹۷۱ که در آن روز واقعه مهمی در تاریخ اقتصاد دنیا رقم زد، اشاره دارد. در این روز، نیکسون، رئیس جمهوری آمریکا با از بین بردن ارتباط بین طلا و دلار، سیستمی را ایجاد کرد که در آن هیچ کدام از پول های رایج پشتوانه ای نداشتند. چنین سیستمی در سال ۲۰۰۸، بزرگترین بحران اقتصادی را ایجاد کرد و باعث شکل گیری جنبش وال استریت به دلیل نارضایتی مردم و کاهش قدرت خرید آنها شد.

«تیم دلمسترو» کارگردان این مستند تلاش می کند تا نشان دهد دولت آمریکا قصد دارد تا قیمت طلا را پائین نگه دارد که دلار به عنوان واحد پول جهانی جایگاه خود را حفظ کند ولی حقیقت این است که دلار به علت مدیریت نادرست آمریکا شایسته چنین موقعیتی نیست.

در ادامه این مستند خواهیم دید، تنها ترفندی که بانک مرکزی آمریکا به کار می بندد، ایجاد پول بیشتری است که هیچ پشتوانه ای ندارد و این امر تنها تورم را افزایش داده است.

مستند «پایان مسیر: چگونه پول بی ارزش می شود» محصول سال ۲۰۱۲ در دو قسمت ۲۵ دقیقه ای از امروز شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران به پخش هیسپان تی وی می رسد و تکرار آن یکشنبه ساعت ۷:۳۰ خواهد بود.