رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اسفند ۱۳۹۶ ۲ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

رازهای جوان ماندن آقای بازیگر

آرنولد: سن یک عدد است

آرنولد شوارتزنگر در ۷۰ سالگی اعلام کرد فکر می‌کند همان فردی است که ۲۰ سال پیش بود و می‌تواند همان‌ کارها را انجام دهد. به نقل از دیلی میل، آرنولد شوارتزنگر بدنسازی که به بازیگر بدل شد، اکنون در استرالیا به سر می‌برد تا در یک اکسپوی بدن‌سازی شرکت کند. وی دیروز در گفتگویی اعلام […]


«نوروز خوانی» در پردیس تئاتر «شهرزاد»

نمایش «نوروز خوانی» به کارگردانی جواد انصافی در ایام تعطیلات نوروز به همراه چند نمایش دیگر در پردیس تئاتر «شهرزاد» روی صحنه می‌رود. به گزارش ایسنا، «نوروز خوانی» عنوان نمایشی آیینی و سنتی به کارگردانی جواد انصافی است که از تاریخ شنبه ٢۶ اسفند تا ٣٠ فروردین هر شب ساعت ٢٠ روی صحنه خواهد رفت. […]


بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی

دویست و پنجاه و هفت اثر دانشجویی در حال بررسی می باشد.

بازبینی ۲۱۷ اثر حضوری و ۴۰ اثر غیر حضوری  راه یافته به مرحله اول بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، در حال اتمام است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، طبق برنامه ریزی و هماهنگی به عمل آمده، بازبینی ۲۵۷ اثر راه یافته […]


با مدرن‌ترین تجهیزات روز سینمای جهان

پردیس سینمایی مجتمع عرش آجودانیه بزودی افتتاح می‌شود

پردیس سینمایی مجتمع عرش آجودانیه با مدرن‌ترین تجهیزات روز سینمای جهان و با ظرفیت ۸۰۰ صندلی بزودی به بهره برداری می‌رسد. مهدی علیمحمدی از مدیران سینمایی کشور که مدیریت این پردیس سینمایی VIP را نیز به عهده دارد با اعلام این خبر افزود: در طراحی و احداث این پردیس سینمایی سعی شده از جدیدترین و […]


گزارش تصویری اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه با نکوداشت هما جدیکار، سعید پورصمیمی و پرویز پورحسینی ۱۹ اسفند ماه در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد. سینماخانه / عکاس: ایمان احسان


مدیرمرکز متن سازمان سینمایی حوزه هنری خبر داد:

«بیتا، منیژه و اعظم» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تولید می‌شود/ زندگی شهید بهشتی به روایت سینما

مدیرمرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری بیان کرد که با اتمام فیلمنامه، قرار است سال آینده یک فیلم سینمایی با محوریت زندگی و شخصیت شهید سیدمحمد حسینی بهشتی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی جلوی دوربین برود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ سیدمحمد حسینی مدیر مرکز تولید متن […]


پایان جشنواره تجربه

ایستگاه پایانی هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه روز شنبه ۱۹ اسفند در سالن آوینی پردیس هنرهای زیبا برگزار شد. به گزارش سینماخانه؛ در ابتدای این مراسم به دلیل فوت محمد کوثر و لوون هفتوان حضار یک دقیقه سکوت کردند. سپس طی مراسمی از استاد هما جدیکار، پرویز پورحسینی و سعید پورصمیمی تقدیر و تشکر بعمل آمد. […]


فیلمبرداری «کاتیوشا» به خط پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی شب گذشته (یکشنبه ۲۰ اسفندماه) در فرودگاه امام خمینی به پایان رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم، فیلمبرداری فیلم سینمایی «کاتیوشا» که حدود یک‌ماه پیش در مشکین دشت استان البرز آغاز شده بود، شب گذشته (یکشنبه ۲۰ اسفندماه) با […]



گزارش تصویری نمایش “اما.. نه.. اگر.. شاید.. حالا.. باشه.. تو.. دیره…”

نمایش “اما.. نه.. اگر.. شاید.. حالا.. باشه.. تو.. دیره…” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی شهرزاد گیلک پور از ۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۷ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...