رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اسفند ۱۳۹۶ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “آف”

نمایش “آف” نوشته ملیکا جباری و به کارگردانی سیاوش شوهانی از ۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۹ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


“دختر شیطان”جلوی دوربین رفت

با ادامه فیلمبرداری فیلم سینمایی«دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور، سی درصد از این فیلم جلوی دوربین رفت. طی روزهای گذشته فیلمبرداری فیلم  سینمایی دختر شیطان در لوکیشن اصلی فیلم در شهر بمبئی با بازی حمید فرخ نژاد ادامه پیدا کرده و قرار است طی روزهای آینده بازیگران تازه‌ای از بالیوود به فیلم اضافه شوند.جکی […]


«پلنگ سیاه»، سی و سومین فیلمی که میلیارد دلاری شد

فروش یک فیلم دیگر کمپانی دیزنی در باکس آفیس جهانی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. به نقل از ورایتی، «پلنگ سیاه» از کمپانی مارول به شکستن رکوردها ادامه می‌دهد و اکنون موفق شده تا ظرف ۲۶ روز فروش خود را در سطح جهان از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد. این فیلم که […]


زمان تشییع پیکر لوون هفتوان اعلام شد

مراسم تشییع پیکر زنده یاد لوون هفتوان ساعت ۱۴ فردا دوشنبه ۲۱ اسفند ماه در آرامستان ارامنه واقع در جاده خاوران برگزار می شود. راس ساعت ۱۲:۳۰ اتوبوس ها از ساختمان شماره ۲ خانه سینما (خیابان وصال) برای عزیمت به محل برگزاری مراسم حرکت خواهند کرد.





لوون هفتوان بازیگر سینما و تئاتر درگذشت

لوون هفتوان از بازیگران سینما و تئاتر درگذشت. لوون هفتوان بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۹ اسفندماه در صحنه فیلمبرداری سریال «عروس تاریکی» که مشغول بازی در آن بود بر اثر سکته درگذشت. لوون هفتوان متولد ۶ فروردین ۱۳۴۵ در تهران بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر ایرانی-ارمنی است. از کارهای او می توان […]



آخرین روز اجراهای جشنواره تجربه

یازدهمین روز از هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه

در این روز نمایش های “بدن کارفرما، ذهن کارگر”، “Prometheus 2.0″، “کو!؟” و “در خلوت مزارع پنبه” در بخش هنرهای اجرایی و “لیدی مکpaste”، “زمان صفر مطلق” و “آدمیزاد تنها به خودش وفادار است و بس” در بخش صحنه ای اجرا شدند. نمایش “بدن کارفرما، ذهن کارگر” به طراحی و ایده پردازی سید مجتبی نظامی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...