رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸
  • الإثنين ۱۴ صفر ۱۴۴۱
  • 2019 Monday 14 October

» 1396

روایت حسین فرحبخش از تراشیدن مجدد موهای جمشید آریا بعد از ۵ سال ممنوع الکاری

درباره ممنوع الفعالیت شدن جمشید هاشم پور در دهه ۶۰ بخاطر شمایلی که از یک قهرمان سینمایی ارائه میداد فراوان گفته شده با این حالا درباره ظهور مجدد او در قالب قهرمانی با سری تراشیده بعد از ممنوع الفعالیت بودن کمتر سخن گفته شده. حسین فرحبخش تهیه کننده سینما با اشاره به ممنوع الفعالیت شدن […]


«رفتن» به فلورانس ایتالیا می‌رود

فیلم برادران محمودی به جشنواره بین‌المللی فیلم میدلیست ایتالیا دعوت شد. جشنواره بین‌المللی فیلم میدلیست در شهر فلورانس ایتالیا بین تاریخ ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه برابر به ۴تا۶  اپریل برگزار می‌شود. فیلم سینمایی «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی سال‌های ۹۴و۹۵ در سکوت خبری ساخته شده و به موضوع مهاجرت […]


روز ملی تئاتر با اجرای نمایش در محوطه تئاتر شهر

عصر یک شنبه در این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در ویژه برنامه های این روز حضور یافتند. جشن روز ملی هنرهای نمایشی با نمایشی از حاجی فیروز و عمو نوروز آغاز شد. اجرای آیین های نوروزی، خیمه شب بازی و […]


«چشم ها» به «اگزما» تغییر نام داد/ حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلم سینمایی «چشم ها» به کارگردانی مهران مهدویان با تغییر نام به «اگزما» برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر آماده شد. «اگزما» بعنوان اولین تجربه کارگردانی مهران مهدویان، یک اثر اجتماعی با ساختاری تجربی است که در بخش «هنر و تجربه» سی و پنجمین جشنواره فجر حضور داشت و حالا فرم تقاضای حضور در […]


تعداد سینماهای جشنواره جهانی فیلم فجر افزایش یافت

به دلیل استقبال برای عضویت در باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر، پنج سالن به ظرفیت سالن‌های جشنواره اضافه شد. به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر، سینماهای فلسطین با ۳ سالن و فرهنگ با ۲ سالن، مجموعا با ۱۵۰۰ صندلی به جشنواره جهانی فیلم فجر اضافه شدند. این در […]


جایزه اول جشنواره مستند کپنهاگ برای «آخرین مرد در حلب»

فیلم سوری «آخرین مرد در حلب» به کارگردانی «فراس فیاد» جایزه اصلی چهاردهمین جشنواره مستند کپنهاگ (CPH:DOX) را از آن خود کرد. به نقل از ورایتی، مستند «آخرین مرد در حلب» دو ماه پس از کسب جایزه بزرگ بخش مستند جهان جشنواره فیلم ساندنس، جایزه اصلی جشنواره معتبر کپنهاگ (CPH:DOX) را نیز از آن خود […]


تنها سینمای اندیمشک فروخته خواهد شد

مدیرعامل موسسه سینما شهر در پی انتشار آگهی فروش سینما بهمن اندیمشک توضیح داد: فروش سینما حق مالکین است ولی موافقت با انحلال و تغییر کاربری با وزارت ارشاد است. مجید مس چی گفت: این سینما  اول انقلاب مصادره شد و به بنیاد مستضعفان رسید. مالک سینما مرحوم شد و ورثه با پیگیری در سال […]


«زخم باز»را برای فجر جهانی آماده می‌کنیم/نگارش «دختری به نام نمک»

حسین تبریزی کارگردان «زخم باز» از پایان تدوین این اثر و آماده شدنش برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت. حسین تبریزی کارگردان سینما  درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «زخم باز» بیان کرد: چندی پیش تدوین این اثر به پایان رسید و در حال حاضر احسان افشاریان مشغول انجام صداگذاری آن است […]


عروسک‌های اپرا موزه‌دار شدند/ انجام طراحی‌های موزه تئاتر ایران

سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به افتتاح موزه عروسک ها و اشیای اپراهای عروسکی این گروه، اعلام کرد که طراحی موزه تئاتر ایران را هم در دست انجام دارد. بهروز غریب پور درباره موزه عروسک های اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» و ایده شکل گیری این موزه گفت: از ابتدا گروه تئاتر «آران» را به […]


فرانسه میزبان جشنواره جهانی سریال‌های تلویزیونی

شهر لیل فرانسه به عنوان میزبان جشنواره‌ جهانی سریال‌های تلویزیونی انتخاب شد. به نقل از اسکرین، دولت فرانسه در نهایت شهر لیل را به عنوان میزبان جشنواره ویژه سریال‌های تلویزیونی انتخاب کرد و اعلام کرده که قصد دارد این جشنواره را هم‌تراز با جشنواره فیلم کن برگزار کند. لیل که در شمال فرانسه واقع شده […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی