رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸
  • الإثنين ۱۴ صفر ۱۴۴۱
  • 2019 Monday 14 October

» 1396

رونمایی از پوستر بازار فیلم جشنواره جهانی

پوستر بخش بازار فیلم سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد. به نقل از ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال در بازار فیلم، برای ۴۷ غرفه اعم از ایرانی و خارجی برنامه ریزی و محلی هم به نام بانک ویدیویی تصویری برای بازبینی آثار جشنواره و آثار شرکت ها پیش بینی شده است. […]


«دم سرد» به فستیوال فیلم‌های مستقل کالیفرنیا می‌رود

فیلم سینمایی «دم سرد» به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس رزیجی در تازه ترین حضور جهانی خود مهمان فستیوال «cinema at the edge» ایالت کالیفرنیای آمریکا می‌شود. فیلم های مستقل یا ایندپندنت جریانی از جهان سینما هستند که برخلاف رویه جاری و همیشگی سینما و معمولا  با بودجه های پایین تری نسبت به سینمای بدنه ساخته […]


فیلم ایرانی در بخش اصلی جشنواره «پالم بیچ» آمریکا

فیلم سینمایی «زمانی دیگر» به کارگردانی ناهید حسن‌زاده در بخش اصلی جشنواره «پالم بیچ» آمریکا به نمایش در می‌آید. بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم «پالم بیچ» که از تاریخ بیست و هشتم مارس الی سوم اوریل (۸ تا ۱۴ فروردین) در آمریکا برگزار می‌شود از فیلم «زمانی دیگر» ساخته ناهید حسن‌زاده برای حضور در بخش اصلی […]


اکبر عبدی در «دورهمی» : سالی دو بار مرا می کشند

اکبر عبدی بازیگر سینما با اشاره به شایعات زیاد درباره سلامتی اش بیان کرد که در فضای مجازی سالی دو بار او را می کشند و اخبار فوتش را می دهند. اکبر عبدی بازیگر سینمای ایران شب گذشته چهارم فروردین ماه در برنامه «دورهمی» در مقابل مهران مدیری حضور یافت و به پرسش های وی […]


ساختار و محتوای تکراری برنامه های سال تحویل و فرصتی که از دست رفت

زمان سال تحویل فرصتی طلایی برای جذب مخاطب صداوسیماست؛ به شرطی که بتوان با در انداختن طرحی نو چشمان بینندگان را به سوی قاب های وطنی چرخاند. تدارک ویژه برنامه لحظه سال تحویل از سال ها قبل در تلویزیون شکل گرفت و پخش شد؛ شاید مهم ترین فردی که در این لحظات مهمان خانه های […]


پیام علی نصیریان برای روز ملی تئاتر:

هیچ ملتی با اجرای نیمه آگاهانه آثار ملل دیگر صاحب هنر ملی نمی‌شود

علی نصیریان هنرمند پیشکسوت پیام روز ملی تئاتر را نوشت و در آن تاکید کرد برای شکل گیری هنر ملی نباید صرفا به الگوبرداری از هنر دیگر کشورها پرداخت. علی نصیریان بازیگر تئاتر و سینما، دارای نشان درجه یک هنری، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون که آثار ماندگاری در هنرهای نمایشی […]


فیلم های پرفروش سال ۹۵ سینمای ایران معرفی شدند

جدول فروش سالانه سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی منتشر شد. این فیلم اولین فیلم تاریخ سینمای ایران بود که توانست مرز ۱۵ میلیارد تومان در فروش را رد کرده و به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما مبدل شود. فهرست کامل فیلم های پرفروش سال ۹۵ سینمای ایران به شرح زیر است: […]


نگاهی به فیلم «آباجان»

آیا کسی برای خاطره‌ها پول می‌دهد؟

«آباجان» فرایند سقوط یک کارگردان است، کارگردانی که خیال می‌کند به یک رویه مؤلف‌وار رسیده است، بدون آنکه به یک اندیشه سینمایی، حتی برآمده از خود او، تکیه زده باشد. برش از یک زندگی و بازنمایی آن سینما نیست، سینما بیش از اینهاست. نشست خبری فیلم «آباجان» در ایام جشنواره فجر همانند بسیاری از دیگر […]


الهام پاوه نژاد، «کافه پولشِری» را به تئاترشهر می آورد

به گزارش سینماخانه؛ الهام پاوه نژاد هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون این بار در فروردین ماه ۹۶ نمایشنامه «کافه پولشری» را در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد برد. نمایشنامه «کافه پولشری» نوشته آلن وتز، نویسنده فرانسوی که پیش از این توسط اصغر نوری و نشر نیلا به فارسی برگردان و به چاپ رسیده است؛ داستان زنی […]


داریوش مهرجویی: من همان کسی هستم که با «هامون» «خسرو شکیبایی» را تا این حد مشهور کرد

داریوش مهرجویی در مصاحبه‌اش با روزنامه شرق توضیحاتی درباره واکنشش نسبت به فوت عباس کیارستمی و فیلم سنتوری ۲ داده است. روزنامه شرق در ویژه نامه خود گفت‌وگویی ویژه با داریوش مهرجویی انجام داده است. در بخشی از این گفت و گو داریوش مهرجویی توضیحاتی درباره واکنشش نسبت به فوت عباس کیارستمی و فیلم سنتوری ۲ داده […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی