رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸
  • الثلاثاء ۱۴ ربيع أول ۱۴۴۱
  • 2019 Tuesday 12 November

» 1396

از بروکلین تا آفریقای جنوبی،‌ ۸ فیلمساز برای تماشا

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی جهان، به بررسی این هشت کارگردان جوان پرداخته است. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم ای اُ اسکات و مونلا دارجیز، با اشاره به اکران‌های بهاری سینمای جهان از هشت فیلم و فیلمساز فیلم اولی […]


آغاز تولید «پایتخت ۵» در قبرس

در حالی که سریال نوروزی «علی البدل» در حال پخش از طریق آنتن شبکه یک سیماست، سیروس مقدم «پایتخت ۵» را در یونان کلید زده است.   مراحل پیش تولید سریال پایتخت ۵ در کشور قبرس آغاز شده است. پیش از این سیدعلی حمیدی قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما درباره سری جدید «پایتخت» گفته […]


مسعود ردایی: تلویزیون حمایتی از «سه بیگانه» نمی کند

مسعود ردایی از حمایت نکردن تلویزین برای پخش تبلیغات فیلم سینمایی «سه بیگانه» گله کرد. مسعود ردایی تهیه کننده فیلم سینمایی «سه بیگانه» درباره وضعیت اکران این اثر گفت: از ۱۸ اسفندماه اکران این فیلم آغاز و تاکنون استقبال خوبی از آن شده است. حدود ۲۲ هفته این فیلم تنها در تهران اکران می شد […]


ساخت «ترمیناتور» منتفی شد

سفر آرنولد شوارتزنگر در زمان متوقف شد و کمپانی سازنده فیلم «ترمیناتور» که پیشتر اعلام کرده بود ادامه این فیلم را می‌سازد، از این کار صرف نظر کرده است. به نقل از گاردین، در حالی که پیشتر اعلام شده بود ادامه‌ای بر داستان علمی-تخیلی «ترمیناتور» ‌در دستور ساخت قرار گرفته اکنون منابع می‌گویند پارامونت از ادامه […]


یک روایت صادقانه/ مخاطب بعد از دیدن فیلم شروع به مطالعه می کند

محمود رضوی تهیه کننده «ماجرای نیمروز» با بیان اینکه این اثر سینمایی یک روایت صادقانه است، معتقد است که مخاطب بعد از تماشای فیلم شروع به مطالعه می کند. فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» دومین اثر سینمایی بلند محمدحسین مهدویان است که این روزها در اکران نوروزی روی پرده سینماهای کشور رفته است. این فیلم با […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی