رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸
  • الثلاثاء ۱۴ ربيع أول ۱۴۴۱
  • 2019 Tuesday 12 November

» 1396

گزارش تصویری نمایش “آف”

نمایش “آف” نوشته ملیکا جباری و به کارگردانی سیاوش شوهانی از ۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۹ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


“دختر شیطان”جلوی دوربین رفت

با ادامه فیلمبرداری فیلم سینمایی«دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور، سی درصد از این فیلم جلوی دوربین رفت. طی روزهای گذشته فیلمبرداری فیلم  سینمایی دختر شیطان در لوکیشن اصلی فیلم در شهر بمبئی با بازی حمید فرخ نژاد ادامه پیدا کرده و قرار است طی روزهای آینده بازیگران تازه‌ای از بالیوود به فیلم اضافه شوند.جکی […]


«پلنگ سیاه»، سی و سومین فیلمی که میلیارد دلاری شد

فروش یک فیلم دیگر کمپانی دیزنی در باکس آفیس جهانی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. به نقل از ورایتی، «پلنگ سیاه» از کمپانی مارول به شکستن رکوردها ادامه می‌دهد و اکنون موفق شده تا ظرف ۲۶ روز فروش خود را در سطح جهان از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد. این فیلم که […]


زمان تشییع پیکر لوون هفتوان اعلام شد

مراسم تشییع پیکر زنده یاد لوون هفتوان ساعت ۱۴ فردا دوشنبه ۲۱ اسفند ماه در آرامستان ارامنه واقع در جاده خاوران برگزار می شود. راس ساعت ۱۲:۳۰ اتوبوس ها از ساختمان شماره ۲ خانه سینما (خیابان وصال) برای عزیمت به محل برگزاری مراسم حرکت خواهند کرد.





لوون هفتوان بازیگر سینما و تئاتر درگذشت

لوون هفتوان از بازیگران سینما و تئاتر درگذشت. لوون هفتوان بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۹ اسفندماه در صحنه فیلمبرداری سریال «عروس تاریکی» که مشغول بازی در آن بود بر اثر سکته درگذشت. لوون هفتوان متولد ۶ فروردین ۱۳۴۵ در تهران بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر ایرانی-ارمنی است. از کارهای او می توان […]



آخرین روز اجراهای جشنواره تجربه

یازدهمین روز از هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه

در این روز نمایش های “بدن کارفرما، ذهن کارگر”، “Prometheus 2.0″، “کو!؟” و “در خلوت مزارع پنبه” در بخش هنرهای اجرایی و “لیدی مکpaste”، “زمان صفر مطلق” و “آدمیزاد تنها به خودش وفادار است و بس” در بخش صحنه ای اجرا شدند. نمایش “بدن کارفرما، ذهن کارگر” به طراحی و ایده پردازی سید مجتبی نظامی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی