رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸
  • الإثنين ۲۱ صفر ۱۴۴۱
  • 2019 Monday 21 October

» 1396

گزارش تصویری جلسه نقد و بررسی آثار هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه

گزارش تصویری جلسه نقد و بررسی کلی آثار هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه، با حضور صدرالدین زاهد، هوشنگ قوانلو، منتقدین، کارگردانان، خبرنگاران و مخاطبان، در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی برگزار شد. سینماخانه / عکاس: آلاله رستمی






روز پنجم اجراهای جشنواره تجربه

دهمین روز از هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه

به گزارش سینماخانه؛ در این روز نمایش های “دایجستیس یا دایجستیو”، “شرح”، “برف ها آب می‌شوند”، “کو!؟” و “در خلوت مزارع پنبه” در بخش هنرهای اجرایی و نمایش های “نافرمانی”، “مده آ”، “هنوز از شب” و “بالانس” در بخش صحنه ای اجرا شدند. نمایش “برف ها آب می‌شوند” به نویسندگی و کارگردانی مرضیه آژینی و […]


کاریکاتوری از آخرالزمان

نمایش “هجوم” نوشته علی صفری و به کارگردانی رها حاجی زینل از ۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ در عمارت نوفل لوشاتو (ارغنون سابق) به روی صحنه رفته است. مهم ترین مشکل “هجوم” نمایشنامه ضعیف است؛ “هجوم” می کوشد کمدی- تراژدی باشد در صورتی که دیالوگ ها به زور مخاطبان را به خنده می اندازند و از […]


گزارش تصویری نمایش “دیش”

نمایش “دیش” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی رضا غیور از ۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۶، ساعت ۲۱ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “رویای کتاب”

نمایش “رویای کتاب” به نویسندگی و کارگردانی مصطفی دلیری از ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۸ در تماشاخانه شانو به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


شانو میزبان تجربه های اخیر

تجربه های اخیر به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی پرژین علی محمدی پنجشنبه ۱۷ اسفند ساعت ۱۹:۳۰در سالن شانو به روی صحنه می رود. محمد قائم مقامی،زهرا نامور،سوگل نواب صفوی،نگار چگنی،آرزو کریمی زند و امیر خاک دوست به عنوان بازیگر در نمایش تجربه های اخیر نقش آفرینی خواهند کرد. از دیگر عوامل این نمایش میتوان […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی