رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

۱۳۹۶ | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 6



حضور فیلم سینمایی “کوپال” در جشنواره “ تریسور” هند

فیلم سینمایی “کوپال” به کارگردانی کاظم ملایی در سیزدهمین دوره جشنواره “ تریسور” کرالا هند نمایش داده می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی کوپال؛ جشنواره تریسور در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده و هدف آن نمایش بهترین های سینمای جهان و هند در ایالت کرالا است.کرالا یکی از ایالات […]


روز سوم اجراهای جشنواره تجربه

هشتمین روز هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه برگزار شد.

در این نمایش های “یاجوج”، “ب ساز”، “این یک خیمه نیست” و “ورودی بی نام” در بخش هنرهای اجرایی و نمایش های “لیلی و مجهول”، “شین”، “آشغال مانده ها” و “دختر وحشی” در بخش صحنه ای به روی صحنه رفتند. همچنین دو نمایش “بی/اینستالیشن” و “G-J” در بخش تئاتر در حاشیه شهر اجراهای خود را […]


وزیر راه و شهرسازی: قطار یعنی سفر و زندگی

اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن برگزار شد

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن، مراسم اختتامیه جشنواره امروز ساعت ۱۸:۳۰ در تالار غدیر ساختمان مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرعامل راه آهن، مدیرروابط عمومی وزارت راه، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مدیرعامل انجمن تهیه کنندگان، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، […]


دومین دوره جشنواره فیلم و عکس راه آهن برگزیدگان خود راشناخت

دومین دورۀ جشنواره فیلم و عکس راه آهن دوشنبه، ۱۴ اسفند با معرفی نفرات برگزیده این جشنواره در تالار غدیر ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد. دومین دوره از جشنواره عکس و فیلم راه‌آهن با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری و وزارت راه و همچنین هنرمندان کشور، دوشنبه چهاردهم اسفندماه طی مراسمی در […]


روز دوم اجراهای تجربه

هفتمین روز از هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه برگزار شد.

به گزارش سینماخانه؛ در این روز نمایش های “تاریخ مصرف”، “یک” و “فروپاشی در وقت مقرر” در بخش صحنه، “ماتادور”، “یاجوج”، “ترس و لرز”، “بوتو فاوست”، “این یک خیمه نیست” و “ورود بی نام” در بخش هنرهای اجرایی به روی صحنه رفتند. نمایش “ورود بی نام” به کارگردانی نوا عسگری ساعت ۱۲ در سالن امتحانات […]


برگزیدگان اسکار ۲۰۱۸ مشخص شدند

به نقل از هالیوود ریپورتر، نودمین دوره مراسم اسکار در دالبی تئاتر لس آنجلس برگزار شد و برگزیدگان این دوره از اسکار معرفی شدند. اجرای این مراسم مانند سال پیش بر عهده جیمی کیمل بود. در این مراسم که با حضور چهره های مطرح سینمای جهان همراه بود، برگزیدگان به شرح ذیل معرفی شدند: بهترین طراحی صحنه […]


شروع اجراهای جشنواره تجربه

در روز شنبه ۱۲ اسفند ششمین روز از هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه اجراهای مسابقه ای آغاز شدند. به گزارش سینماخانه؛ در این روز نمایش‌های “اسب های نشئه” و “اقلیت” در بخش صحنه، نمایش‌های “خوراک”، “این یک خیمه نیست” و “به خاطر النی” در بخش هنرهای اجرایی و نمایش‌های “اعلامیه”، “Ladies & Gentleman We are floating […]


پایان کار نهمین جشنواره سوره

نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره برگزیدگان خود را شناخت. به گزارش سینماخانه؛ در روز یکشنبه ۱۲ اسفند مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر دانشگاه سوره در سالن همایش های این دانشگاه برگزار و اسامی برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره اعلام شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است: بخش نمایشنامه نویسی: هیئت داوران: محمد امیر یار […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...