رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

۱۳۹۶ | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 7

پریناز ایزدیار در «متری شیش و نیم» روستایی

پریناز ایزدیار در دومین همکاری‌ خود با سعید روستایی پس از فیلم «ابد و یک روز»، در ساخته جدید این کارگردان با نام «متری شیش و‌ نیم» به ایفای نقش خواهد پرداخت. به نقل از روابط‌عمومی فیلم، فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان قرار بود دی ماه امسال کلید بخورد […]


حامد بهداد بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوبال شد

حامد بهداد برای بازی در فیلم «سد معبر» برنده جابزه بهترین بازیگر مرد از جوایز سینمایی گلدن گلوبال در کشور مالزی شد. فیلم «سدمعبر» که در شش شاخه از دومین جشنواره‌ی «گلدن گلوبال» مالزی نامزد کسب جایزه بود و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد را برای حامد بهداد به ارمغان آورد. این اثر به […]


۱۶ اتفاقی که می تواند نودمین جوایز اسکار را تاریخ ساز کند

نودمین جوایز اسکار در حالی به برگزاری خود نزدیک می شود که بروز برخی اتفاقات می تواند این دوره از جایزه آکادمی را تاریخ ساز کند. به نقل از ایندی وایر، در حالی که تنها چند ساعت به آغاز نودمین دوره جوایز اسکار باقی مانده است به بررسی ۱۶ اتفاقی که ممکن است جوایز اسکار […]


نامزدهای بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر تجربه

جایزه عباس نعلبندیان هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه، یک قدم به پایان نزدیک شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه، داوری بخش نمایشنامه نویسی (جایزه عباس نعلبندیان) در روز پنج شنبه دهم اسفند ماه ۱۳۹۶ در دبیرخانه جشنواره، در محل پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و با حضور داوران […]


روز پژوهش جشنواره تجربه

در پنجمین روز از جشنواره تئاتر تجربه سمینارهای دانشجویان بررسی خواهد شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه، جمعه ۱۱ اسفندماه، ارائه سمینارهای بخش پژوهش (جایزه بهرام بیضایی) از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۸ در دانشگاه تهران، ساختمان معاونت فرهنگی، تالار امیر کبیر برگزار خواهد شد. کنداکتور برنامه به […]


“فاش می گویم …”

فاش می گویم و از گفته ی خود دلشادم / بنده ی عشقم و از هر دو جهان آزادم   نمایش “فِلای موُد” به نویسندگی کامبیز نیک آمیز و به تهیه کنندگی و کارگردانی علی کوچک خواه از ۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه رفته است. نکته اول اینکه […]


گزارش تصویری نمایش “پیکر زن همچون میدان نبرد”

نمایش “پیکر زن همچون میدان نبرد” نوشته ماتنی ویسنی یک با ترجمه تینوش نظم جو و به کارگردانی سید کوروش سیدی از ۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ در عمارت نوفل لوشاتو (ارغنون سابق) به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


سردرگُم میان استندآپ کُمدی و تک گویی

“مایلند” به نویسندگی و کارگردانی هومن رستگار و با بازی هومن رستگار از ۴ اسفند ماه ۱۳۹۶ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه رفته است. روی پوستر “مایلند” عنوان “نمایش” درج شده است در صورتی که با توجه به نوع متن و شیوه اجرایی “استندآپ کمدی” را در نظر تماشاگران مجسم می […]


توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری موسسه ی افرامانا :

نهمین نشست تئاتر کاغذی با معرفی، نمایش نامه خوانی و بررسی نمایش نامه موزه خصوصی برگزار می شود.

نهمین نشست تئاتر کاغذی با حضور تهمینه محمدی، رضا شاهبداغی و بهزاد صدیقی توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری مؤسسه ی افرامانا عصر روز شنبه ۱۲ اسفندماه ۹۶ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی مؤسسه ی افرامانا، در نهمین نشست تئاتر کاغذی ابتدا نمایش […]


گزارش تصویری نمایش “خدانگهدار،آقا!”

نمایش “خدانگهدار،آقا!” به نویسندگی و کارگردانی مهسا نعمتی، اقتباسی از نمایشنامه “وقتی ما مردگان برمی خیزیم” نوشته هنریک ایبسن با ترجمه انوشه شهریاری از ۴ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۶ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...