رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

فروردین ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

روز اول جشنواره و مستندهای متفاوت و تأثیر گذار

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز به کار کرد

در اولین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم هایی از سینمای ایران و جهان با حضور اهالی سینما در کاخ جشنواره معرفی و به نمایش درآمدند. به گزارش سینماخانه؛ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پنجشنبه ۳۰ فروردین در اولین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر چهره […]


مستند اینستاگرامر اکران می شود

اکران مستند اینستاگرامر ساخته‌ی سینا کیان‌پور و سخنرانی دکتر مسعود کوثری و محمد مهدی خوئی. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی فیلم؛مستند اینستاگرامر ساخته‌ی سینا کیان‌پور با سخنرانی دکتر مسعود کوثری عضو هیئت علمی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دکترسید محمد‌مهدی خوئی عضو هیئت علمی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی […]


گزارش تصویری اولین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز گذشته به صورت رسمی در پردیس سینمایی چارسو آغاز به کار کرد. جشنواره جهانی فجر از ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می شود. سینماخانه / عکاس: فاطمه طالبی


جشنواره جهانی فیلم فجر رسما افتتاح شد

کیک تولد ۱۲۰ سالگی سینما در ایران بریده شد

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر شامگاه ۲۹ فروردین با نمایش فیلم «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی به صورت رسمی آغاز شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ساعت ۲۱ چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه فیلم «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی در سینما […]


رونمایی از پوستر بین‌المللی «ماهورا»

حضور «ماهورا» در بخش بازار سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌اى فیلم، همزمان باحضور فیلم سینمایى «ماهورا»در بخش بازارسى وششمین جشنواره جهانى فیلم فجر، پوستر بین‌المللى این فیلم باطراحی سارا شوقی رونمایى شد. این فیلم دومین فیلم زرگرنژاد پس از «پایان خدمت» است که در مقام کارگردان، در سینما حضور دارد. «ماهورا» که در بخش بازار سی‌وششمین […]


گزارش تصویری نمایش “مَرد شده”

گزارش تصویری نمایش “مَرد شده” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آسو بهاری از ۱۸ فروردین ماه تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری کنسرت-تئاتر “شطّ رنج” (۲)

گزارش تصویری کنسرت-تئاتر “شطّ رنج” نوشته احسان افشاری و به کارگردانی علی ساسانی نژاد و حامد شفیع خواه از ۲۹ فروردین ماه تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تالار حافظ به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: فرزاد جمشیددانایی


دی کاپریو به اسکورسیزی جایزه می‌دهد

لئوناردو دی کاپریو جایزه رابرت آزبورن را به مارتین اسکورسیزی اهدا می‌کند. به نقل از ورایتی، لئوناردو دی کاپریو به عنوان اهدا کننده جایزه رابرت آزبورن به مارتین اسکورسیزی کارگردان نامدار انتخاب شد. این جایزه قرار است در افتتاحیه جشنواره فیلم کلاسیک TCM امسال به این کارگردان اهدا شود. دی کاپریو در ۵ فیلم اسکورسیزی بازی کرده […]


توقع مخاطبان

نمایش “چشم اندازی از پل” نوشته آرتور میلر با ترجمه حسن ملکی و به کارگردانی پوریا سمندری با بازی هادی جوان‌بختی، ساراگل احدی، آیدا مویدی، بهرام خطیبی، پارسا ذوالفقاری، حسین جوان، مرتضی پاکنهاد، امید حقیقی، غزاله حدادی، محمد مرادی، حسین مهدوی، نسترن خدادوست، نیما خانجانی و ناهید محمودی از ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا  ۳۰ […]


گزارش تصویری کنسرت-تئاتر «شطّ رنج»

کنسرت-تئاتر “شطّ رنج” اثر تازه على قمصرى روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ ویژه عکاسان و اصحاب رسانه به روی صحنه رفت. اجراهای عمومی این نمایش از سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ تا سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تالار حافظ ادامه خواهد داشت. سینماخانه / عکاس: فاطمه طالبی


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...