رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
  • الأحد ۲۲ محرم ۱۴۴۱
  • 2019 Sunday 22 September

فروردین ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

روز اول جشنواره و مستندهای متفاوت و تأثیر گذار

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز به کار کرد

در اولین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم هایی از سینمای ایران و جهان با حضور اهالی سینما در کاخ جشنواره معرفی و به نمایش درآمدند. به گزارش سینماخانه؛ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پنجشنبه ۳۰ فروردین در اولین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر چهره […]


مستند اینستاگرامر اکران می شود

اکران مستند اینستاگرامر ساخته‌ی سینا کیان‌پور و سخنرانی دکتر مسعود کوثری و محمد مهدی خوئی. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی فیلم؛مستند اینستاگرامر ساخته‌ی سینا کیان‌پور با سخنرانی دکتر مسعود کوثری عضو هیئت علمی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دکترسید محمد‌مهدی خوئی عضو هیئت علمی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی […]


گزارش تصویری اولین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز گذشته به صورت رسمی در پردیس سینمایی چارسو آغاز به کار کرد. جشنواره جهانی فجر از ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می شود. سینماخانه / عکاس: فاطمه طالبی


جشنواره جهانی فیلم فجر رسما افتتاح شد

کیک تولد ۱۲۰ سالگی سینما در ایران بریده شد

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر شامگاه ۲۹ فروردین با نمایش فیلم «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی به صورت رسمی آغاز شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ساعت ۲۱ چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه فیلم «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی در سینما […]


رونمایی از پوستر بین‌المللی «ماهورا»

حضور «ماهورا» در بخش بازار سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌اى فیلم، همزمان باحضور فیلم سینمایى «ماهورا»در بخش بازارسى وششمین جشنواره جهانى فیلم فجر، پوستر بین‌المللى این فیلم باطراحی سارا شوقی رونمایى شد. این فیلم دومین فیلم زرگرنژاد پس از «پایان خدمت» است که در مقام کارگردان، در سینما حضور دارد. «ماهورا» که در بخش بازار سی‌وششمین […]


گزارش تصویری نمایش “مَرد شده”

گزارش تصویری نمایش “مَرد شده” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آسو بهاری از ۱۸ فروردین ماه تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری کنسرت-تئاتر “شطّ رنج” (۲)

گزارش تصویری کنسرت-تئاتر “شطّ رنج” نوشته احسان افشاری و به کارگردانی علی ساسانی نژاد و حامد شفیع خواه از ۲۹ فروردین ماه تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تالار حافظ به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: فرزاد جمشیددانایی


دی کاپریو به اسکورسیزی جایزه می‌دهد

لئوناردو دی کاپریو جایزه رابرت آزبورن را به مارتین اسکورسیزی اهدا می‌کند. به نقل از ورایتی، لئوناردو دی کاپریو به عنوان اهدا کننده جایزه رابرت آزبورن به مارتین اسکورسیزی کارگردان نامدار انتخاب شد. این جایزه قرار است در افتتاحیه جشنواره فیلم کلاسیک TCM امسال به این کارگردان اهدا شود. دی کاپریو در ۵ فیلم اسکورسیزی بازی کرده […]


توقع مخاطبان

نمایش “چشم اندازی از پل” نوشته آرتور میلر با ترجمه حسن ملکی و به کارگردانی پوریا سمندری با بازی هادی جوان‌بختی، ساراگل احدی، آیدا مویدی، بهرام خطیبی، پارسا ذوالفقاری، حسین جوان، مرتضی پاکنهاد، امید حقیقی، غزاله حدادی، محمد مرادی، حسین مهدوی، نسترن خدادوست، نیما خانجانی و ناهید محمودی از ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا  ۳۰ […]


گزارش تصویری کنسرت-تئاتر «شطّ رنج»

کنسرت-تئاتر “شطّ رنج” اثر تازه على قمصرى روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ ویژه عکاسان و اصحاب رسانه به روی صحنه رفت. اجراهای عمومی این نمایش از سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ تا سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تالار حافظ ادامه خواهد داشت. سینماخانه / عکاس: فاطمه طالبی


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به “قصر شیرین” رضا میرکریمی

"قصر شیرین" نمونه ای از نقطه تکامل یک فیلمساز را نمایندگی می کند. میرکریمی در این واپسین ساخته اش با درکی درست از جغرافیا و آدم ها و اتمسفر مورد نیاز روایت چنین فیلمی، به ساخت و پرداخت درستی از بیان سیر تکامل و تاثیر پذیری کاراکتر اصلی اثرش متاثر از شرایط ناگریزی که با آن رو در رو گردیده نائل می شود و آن را به شکلی باور پذیر پیش چشم تماشاگران قرار می دهد. این فیلمی است که تعمدا از قصه گفتن پرهیز می کند و در عوض بخش اعظم توان خود را معطوف پردازش کاراکترهایش می نماید؛ به همین سبب بازی درست و به اندازه بازیگرانش در خلق چنین اثری غیر قابل کتمان است. حامد بهداد در یکی از چند بازی شاخص تر کارنامه اش اینجا به مدد نگاه ها و لحن گفتار و زبان بدنی ایی که کاملا درخدمت نقش قرار گرفته، موفق می شود تصویری باورپذیر از شخصیت را بپرورد و ما را در این سفر که قرار است به پالایش روحی و روانی و تغییر رویکردش به زندگی بینجامد، کاملا با خود همراه سازد. حضور دو بازیگر خردسال در نقش فرزندان به قدری جذاب و دل نشین است که تصور فیلم بدون آنها تا حدی دور از ذهن می نماید. انتخاب زوایا و قاب های میرکریمی در دکوپاژ این فیلم بار دیگر جنبه های متمایز دیگری از توانایی های این کارگردان را در به تصویر کشیدن چنین داستانی یادآوری می کند و برای لحظاتی خاطره اثری با رگه هایی در گونه وسترن را برای تماشاگرانش تداعی می نماید. وسترنی با حال و هوای ایرانی که می کوشد به جاده و سفر به مثابه بستری برای نوزایی، تشخصی بصری و جغرافیایی بخشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی