رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
  • شنبه 25 فروردین 1397 - 07:53
  • کد خبر : 18886
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش بدل پوشی در تالار مولوی

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “شب دوازدهم” از ۱۵ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در سالن بزرگ تالار مولوی به روی صحنه می‌رود. این نمایش پیش از این در هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه و بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به روی صحنه رفته و موفق شده بود تندیس نمایش برگزیده در بخش پایان نامه […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “شب دوازدهم” از ۱۵ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در سالن بزرگ تالار مولوی به روی صحنه می‌رود.

این نمایش پیش از این در هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه و بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به روی صحنه رفته و موفق شده بود تندیس نمایش برگزیده در بخش پایان نامه ها، تندیس بهترین موسیقی، تقدیر بازیگری زن را کسب کند. همچنین این نمایش نامزدی بهترین کارگردانی از هفدهمین جشنواره تئاتر تجربه در کارنامه خود دارد.

این نمایش کمدی موزیکال که نوشته نمایشنامه نویس شهیر انگلیسی “ویلیام شکسپیر” است، در رابطه با خواهر و برادری است که در دریا دچار طوفان می شوند و یکدیگر را گم می‌کنند. دختر وارد سرزمین دیگری می شود که مجبور می‌شود برای یافتن شغل، خودش را به شکل مردان دربیاورد اما عاشق صاحبکار خود می‌شود و نمی تواند این موضوع را به او بگوید تا اینکه…

کارگردانی این نمایش را محسن صادقی اصفهانی بر عهده دارد. وی درخصوص دلیل انتخاب این متن گفت: “حدود ۳،۴ سال پیش بود که به طور جدی به مطالعه آثار شکسپیر همراه با تحلیل و مقالات درباره شکسپیر پرداختم و این باعث شد با آثارش خیلی دقیق تر آشنا بشم و ارزش متون اش را خیلی بیشتر درک کنم. از این جهت با آثار کمدی شکسپیر آشنا شدم و برایم سوال شد که چرا اکثراً در ایران به سراغ متون تراژدی شکسپیر می روند و هرکسی که می خواهد به سراغ این نمایشنامه نویس برود به سراغ هملت و مکبث و… می رود. از طرف دیگر علاقه شخصی من به متن های کمدی هستش و اکثر کارهای خودم مثل پسران آفتاب و پزشک نازنین از نیل سایمون در همین سبک بوده. همچنین می خواستم نمایشنامه ای را به روی صحنه ببرم که تا حالا کمتر کار شده باشد. همه این اتفاقات همزمان شد با پایان نامه من در مقطع کارشناسی ارشد که موضوع آن “هویت های دوگانه و بدل پوشی در آثار شکسپیر” بود و به همین دلیل نمایشنامه شب دوازدهم را برای اجرا انتخاب کردم.”

این نمایش کمدی به روش برشت و فاصله گذاری اجرا می‌شود. تماشاگر در ابتدا با بازیگران در ارتباط است و حتی تعویض لباس بازیگران نیز روی صحنه انجام می‌شود.

استفاده از رگال لباس هم به عنوان جالباسی و هم به عنوان اکسسوار صحنه از نکات جالب نمایش بود که نشان از کارگردانی خلاقانه نمایش دارد. همچنین موسیقی زیبا و بازی های هماهنگ و یکدست از دیگر نکات این نمایش است. نمایشی که به گفته خود کارگردان می تواند یک مشوق برای تماشاگرانی باشد که برای اولین بار تئاتر می بینند تا باز هم به سالن های تئاتر برای دیدن نمایش های دیگر بروند.

در نمایش “شب دوازدهم”، آرمین خوش نیک، پانیذ خوش نیک، آرش راسخ، شهاب نظام دوست، صبا پویشمن، ایمان خاکباز، معین دیده بان، مینا زاغری و امیرحسین قنواتی هنرنمایی می‌کنند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از، نوازندگان: علی زارع رفیع، غزل نقی زاده، فروغ فعال، احسان جواد زاده، علیرضا رضوانی و سعید شیخی، بازنویسی متن: محسن صادقی اصفهانی و شهاب نظام دوست، ترانه سرایان: امیرحسین نصیری، محسن صادقی اصفهانی، شهاب نظام دوست، دستیار کارگردان: محدثه جودی، منشی صحنه: کیانا نسودری، طراح و مجری گریم: سارا بلبلی، طراح لباس: سوگل دولت سرایی، دوخت لباس: راهیل کریمی، طراح گرافیک: ماکتا قاسملو، اجرای گرافیک: امیرحسین قنواتی، ساخت دکور: بابک زندیه، عکاس: محمدرضا محمد یاری، ساخت تیزر: نوید ایزدیار، تهیه کننده: ماکتا قاسملو

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان _ عکاس: آلاله رستمی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار