سینمای جهان
کد خبر : 19007
دوشنبه - 27 فروردین 1397 - 06:54

درگذشت بازیگر فیلم «غلاف تمام فلزی»

آر. لی ارمی که برای نقش آفرینی در فیلم «غلاف تمام فلزی» شناخته می‌شد، درگذشت.

به نقل از هالیوود ریپورتر، آر. لی ارمی بازیگر نقش گروهبان هارتمن در فیلم «غلاف تمام فلزی» استنلی کوبریک در ۷۴ سالگی درگذشت.

ارمی که برای ایفای نقش این شخصیت خشن در فیلم کوبریک نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد مکمل را کسب کرد، در فیلم‌های دیگری چون «کشتار با اره‌برقی در تگزاس»، «هفت» و «داستان اسباب‌بازی»‌ در نقش ارتشی‌های خشن هنرنمایی کرده بود.

وی تنها در فیلم‌ها به ایفای نقش ارتشی‌ها نپرداخت بلکه او در واقع از تفنگداران دریایی ارتش آمریکا بود که در جنگ ویتنام هم حضور داشت و ۱۴ ماه خدمت کرد.

وی نخستین بار وقتی در فیلیپین در حال تمرین نظامی بود برای «اینک آخر الزمان»‌ فرانسیس فورد کاپولا انتخاب شد و نقش خلبان هلی‌کوپتر را بازی کرد و مشاور نظامی کاپولا هم بود.

توانایی درک او در مسایل نظامی آنقدر بود که در همکاری وی با کوبریک، این کارگردان سخت‌گیر به وی حتی اجازه داد تا دیالوگ‌ها را به انتخاب خودش بیان کند.

ارمی که در بیش از ۶۰ فیلم بازی کرد، بر اثر ذات‌الریه درگذشت.

با انتشار خبر درگذشت وی بسیاری از همکارانش در توییتر و اینستاگرام یاد او را گرامی داشتند.

ونسان دونوفریو نوشت: ارمی کار درست می‌کرد. با شنیدن خبر درگذشتش یاد خاطرات فوق‌العاده‌ای افتادم که در دوران خودمان با هم داشتیم.

متیو مودینی نوشت: همیشه باایمان، همیشه وفادار.

دین کین نوشت: روحت شاد آقا.

مت برومر نوشت: تو مردی باورنکردنی بود و همین طور یک بازیگر نابغه و فوق العاده. جایت خالی خواهد بود.

تراویس تریت نوشت: از شنیدن خبر درگذشت دوست عزیزم خیلی غمگین شدم. او بازیگری خیلی با استعداد بود و یک وطن‌دوست واقعی که جایش واقعا خالی خواهد بود.

منبع: مهر