رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

به گزارش سینماخانه؛ نخستین نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با عنوان (خلیج فارس) به دبیری حسین عبداللهی با تمرکز بر بخش مناطق جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاه ایران روز سه شنبه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. مدیریت جلسه را امیر پارسائیان مهر، مدیر […]

به گزارش سینماخانه؛ نخستین نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با عنوان (خلیج فارس) به دبیری حسین عبداللهی با تمرکز بر بخش مناطق جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاه ایران روز سه شنبه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیریت جلسه را امیر پارسائیان مهر، مدیر بخش روابط عمومی و تبلیغات جشنواره تئاتر دانشگاه ایران بر عهده داشت. وی در ابتدا از مسعود حکیمی نژاد، دبیر بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران دعوت کرد تا آغازگر جلسه باشد. حکیمی نژاد در وهله نخست خبر داد که از میان ۲۴۴ طرح و ایده ارسالی، ۱۹ اثر به دبیرخانه معرفی شد و یک اثر به عنوان اثر مهمان از دانشگاه خلیج فارس حضور خواهد داشت. دبیر بخش مناطق تئاتر دانشگاهی ایران از کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، شهرام کرمی؛ مدیر کل اداره کل هنرهای نمایشی کشور، دانشگاه خلیج فارس شهر بوشهر، حوزه هنری شهر بوشهر و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر بوشهر، شورای شهر بوشهر و انجمن هنرهای نمایشی شهر بوشهر به عنوان مشارکت کنندگان در بخش های مختلف بخش مناطق جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران نام برد که وظایفی اعم از اهدای جوایز به برگزیدگان و تبلیغات محیطی را بر عهده گرفته اند. او هم چنین از عدم حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران گلایه کرد در حالی که دانشجویان دانشکده هنر و معماری، بخش اعظمی از جدول جشنواره تئاتر دانشگاهی را به خودشان اختصاص می دهند.

سپس صادق برقعی مدرس، معاون هنری بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران تریبون را در اختیار گرفت و اعلام کرد که در بخش صحنه ای از میان ۶۲۴ طرح و ایده ارسالی، ۷۵ اثر به مرحله نهایی بازبینی راه یافتند. و در بخش تجربه های اجرا از میان ۷۳ اثر ارسالی، ۱۳ اثر وارد مرحله بازبینی نهایی شدند.

با پایان صحبت های صادق برقعی مدرس، علی محمدی، مدیر بخش آموزش و پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران پشت تریبون آمد و برنامه های بخش آموزش و پژوهش را اعلام کرد که به صورت خلاصه در زیر آمده است: هفته آموزش و پژوهش پیش از اجراها برگزار خواهد شد و نشست با موضوعات گوناگون، نمایشنامه خوانی، ارائه ۵ مقاله، همایش درباره نسبت تئاتر با دانشگاه و نقد کتاب و برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه‌های تئاتر عروسکی، دیجیتال، محیطی و … و خوانش ۱۰ نمایشنامه منتخب از میان ۱۵۷ اثر ارسالی برنامه های هفته آموزش و پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران را تشکیل می دهند.

در ادامه کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ورود حوزه هنری به دانشگاه ها و لزوم حمایت از تئاترهای دانشجویی صحبت و اظهار داشت :” اگر نمایشی در حوزه هنری امکان اجرا داشته باشد، ما این مکان را در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت.”

حامد سلیمان زاده، مدیر بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران امکان حضور در نشست خبری را نیافت و هادی همتی به عنوان جانشین ایشان در نشست خبری حضور داشت و برنامه ها را اینچنین تشریح کرد : دعوت از ۱۶ مهمان خارجی از ۱۰ کشور از چهار قاره جهان، تعامل سه جانبه بین دانشجویان ایرانی و خارجی و اساتید در بخش کارگاه ها وکلاس ها، ۹۰ ساعت کارگاه در ۴ پنل مختلف و انتخاب ۱۰ نفر مترجم از میان ۱۳ نفر متقاضی از طریق مصاحبه برای ترجمه همایش ها، ترجمه کارگاه ها و همراهی با مهمان های بخش بین الملل جشنواره تئاتر دانشگاه ایران.

مهدی آشنا، مدیر بخش پوستر، عکس و تیزر جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از آخرین نفراتی بود که پشت تریبون رفت و از تعیین یک مسئول برای هر بخش خبر داد تا ساز و کار برگزاری یک جشنواره بدون پول را یاد بگیرند و در آینده بتوان از آنها به عنوان نیروهای جوان در بخش دبیری بهره جست. وی همچنین برگزاری نمایشگاه برای پوسترهای برگزیده دوره های پیشین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران و برگزاری کارگاه های عکاسی را از دیگر برنامه های خودش برای بخش پوستر، عکس و تیزر جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران اعلام کرد.

سخنان مدیر تبلیغات و بازاریابی جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، محمدامین علیزاده مطالب زیر را در بر می گرفت : اطلاع رسانی و تبلیغات بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از طریق بیلبوردها و تابلوهای محیطی در سطح شهر و ایستگاه های متروی تهران، مذاکره با چند سایت برای تعیین سایت فروش بلیت، تقاضا از ناشران و نویسندگان برای حمایت از جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران به دلیل همزمانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ایام برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران.

حسین عبداللهی، دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، آخرین سخنران نشست خبری بود و از اعلام دیرهنگام حکم دبیری گلایه کرد زیرا زمان کافی برای برنامه ریزی مناسب را از برگزارکنندگان می گیرد و از تعامل با سازمان ها و نهادها سخن گفت تا با توجه به بودجه کم تخصیص یافته، جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران بیشترین بازدهی را داشته باشد. وی به عنوان صحبت پایانی اعلام کرد که مکاتباتی صورت گرفته است تا آثار برگزیده در بخش های تجربه های اجرا و اجرای صحنه ای به سی و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابند.

بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در بخش مناطق با عنوان “خلیج فارس” از تاریخ ۳ الی ۷ اردیبهشت‌ماه به میزبانی شهر بوشهر و هفته آموزش و پژوهش از تاریخ ۸ الی ۱۴ اردیبشهت‌ ماه در دانشگاه‌ های تهران، هنر و … و بخش‌های دیگر جشنواره از ۱۶ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تهران و با دبیری حسین عبدالهی برگزار می شود.

سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار