رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «آخرین شام» (The last supper) در شبکه پرس تی وی به روایت داستان زندگی مسیحیان سوریه در شهر معلولا می پردازد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی محمد قانع فرد، محصول سال ۲۰۱۷ است و به بررسی وضعیت مسیحیان سوریه که حضورشان قدمت چندهزار […]

مستند «آخرین شام» (The last supper) در شبکه پرس تی وی به روایت داستان زندگی مسیحیان سوریه در شهر معلولا می پردازد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی محمد قانع فرد، محصول سال ۲۰۱۷ است و به بررسی وضعیت مسیحیان سوریه که حضورشان قدمت چندهزار ساله دارد پرداخته و همزیستی مسالمت آمیز آنها با مسلمانان را به تصویر می کشد.

در ادامه مستند «آخرین شام» شاهد وضعیت زندگی این افراد که بعد از حمله داعشیان به منطقه، دستخوش دگرگونی های بسیاری شده، هستیم. در این راستا با ایمن قزوینی که خود را ایرانی-سوری معرفی کرده و می تواند به زبان فارسی صحبت کند، همراه می شویم.

وی که در واقع نقش راوی مستند را برعهده می گیرد، به مناطق مختلف شهر می رود و با افراد بسیاری مصاحبه می کند و پای صحبت های آنها می نشیند که این صحبت ها شامل سه محور اصلی یعنی «سابقه تاریخی مسیحیان این منطقه که هنوز به زبان آرامی صحبت می کنند»، «سابقه همزیستی مسالمت آمیز بین مسیحیان و مسلمانان» و «توحش داعش و حمله این گروه تروریستی به این شهر» است.

در این مستند شاهد صحبت ها و بیان خاطرات توسط چند خانواده که اعضای خود را در مبارزه با داعش از دست داده اند، هستیم. همچنین پای صحبت راهبه هایی که چند سال قبل از سوی داعش به گروگان گرفته شدند، می نشینیم.

مستند «آخرین شام» در ۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای از ۵ تا ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۰۵:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این مستند در ساعات ۱۰:۰۰ ، ۱۶:۰۰ ، ۲۲:۰۰ و ۰۲:۰۰ پخش خواهد شد.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار