رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
مشاور رییس جمهوری با حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر:

راه‌اندازی جشنواره جهانی فیلم فجر کار بزرگی است که از دولت یازدهم شروع شد

حسام الدین آشنا در حاشیه بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دعوت از سینماگران مستقل و ایجاد فضایی برای رقابت سینماگران ایرانی و خارجی در جشنواره را باعث شکوفایی و جلب توجه جهان به سینمای ایران دانست. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، […]

حسام الدین آشنا در حاشیه بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دعوت از سینماگران مستقل و ایجاد فضایی برای رقابت سینماگران ایرانی و خارجی در جشنواره را باعث شکوفایی و جلب توجه جهان به سینمای ایران دانست.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری امشب دوشنبه ۳ اردیبهشت در پردیس چارسو حضور یافت و از این رویداد بین المللی سینمایی بازدید کرد.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به حمایت دولت از سینما و سینماگران بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار بزرگی را از زمان فعالیت دولت یازدهم آغاز کرده و امکانی فراهم شده که بخش جهانی جشنواره فیلم فجر به طور مستقل برگزار شود و بر بخش بین الملل متمرکز باشیم. اکنون در شروع راه هستیم و ان شاء الله شکوفایی این حوزه را در آینده بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

وی افزود: دعوت از سینماگران مستقل و ایجاد فضایی برای رقابت سینماگران ایرانی و خارجی در جشنواره جهانی فیلم فجر باعث شکوفایی و جلب توجه جهان به سینمای ایران می شود.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری درباره نقش سینما در شکل گیری و توسعه دیپلماسی فرهنگی بیان کرد: برای مثال فیلم «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی زمینه مشترکی میان سینمای ایران و هند ایجاد کرده است. ضمن این که رییس جمهوری در دیدار اخیر خود با نخست وزیر هند درباره همکاری میان سینمای دو کشور صحبت کرد و این فیلم نیز مصداق شکل گیری همین تعامل مشترک است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار