رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اتحاد تنها راه پیروزی است/جشنواره فجر فرصت خوبی برای آشنایی با سیسنمای ایران است به گزارش سینماخانه؛ فیلم “نوشتن روی برف” به کارگردانی رشید مشهراوی محصول کشور فلسطین در بخش جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) در جشنواره بین المللی فجر حضور دارد. رشید مشهراوی در سال ۱۹۶۲ در غزه به دنیا آمده […]

اتحاد تنها راه پیروزی است/جشنواره فجر فرصت خوبی برای آشنایی با سیسنمای ایران است

به گزارش سینماخانه؛ فیلم “نوشتن روی برف” به کارگردانی رشید مشهراوی محصول کشور فلسطین در بخش جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) در جشنواره بین المللی فجر حضور دارد.

رشید مشهراوی در سال ۱۹۶۲ در غزه به دنیا آمده و در اردوگاه پناهندگان الشاطی در نوار غزه بزرگ شد. او فیلم‌سازی را خود به‌تنهایی و بدون گذراندن دوره‌های آکادمیک فراگرفت و اولین فیلم کوتاهش را به نام «جواز سفر» در سن ۱۸ سالگی ساخت. این کارگردان فلسطینی در سال ۱۹۹۶ مرکز تولید و پخش آثار سینمایی را در رام‌الله تاسیس کرد؛ مرکزی که به‌طور کلی از تولیدات سینمای فلسطین حمایت می‌کند.

وی در گفت و گوی اختصصای با سینماخانه درباره فیلم “نوشتن روی برف” گفت: “این یک فیلم فلسطینی است به نام نوشتن بر روی برف و داستان فیلم درباره ۵ نفر است که در یک اتاق زندگی می کنند که مورد حمله اسراییلی ها قرار می گیرند. درون مایه فیلم در مورد مشکلات بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی است.”

وی درباره اینکه دوست دارد تماشاگر بعد از دیدن فیلم “نوشتن روی برف” به چه چیزی فکر کند گفت: “من دوست دارم وقتی که تماشاگر از سالن سینما خارج می شود به این فکر کند که فلسطینی ها زمانی می توانند قوی باشند که با هم متحد باشند و اگر بتوانند مشکلات بین خود را حل کنند آن زمان است که می توانند بر اسراییل غلبه کنند و همچنین این موضوع نه تنها در مورد فلسطینیان بلکه در مورد مردم عرب هم صدق میکند.”

مشهراوی در پایان درباره فضای جشنواره بین المللی فجر گفت: “من فضای جشنواره را خیلی دوست داشتم. جشنواره بسیار سازماندهی خوبی داشت و من خیلی خوشحال هستم که فیلم من در اینجا اکران می‌شود. تا الان تماشاگران استقبال و عکس العمل های خوبی در مورد این فیلم نشان داده اند که باعث خوشحالی من است. به نظرم خیلی مهم است که فیلم ما در اینجا اکران می‌شود. همچنین این یک فرصت خوب است برای تماشای فیلم های ایرانی و آشنایی بیشتر با سینمای ایران.”

فیلم “نوشتن روی برف” یکم و سوم اردیبهشت در سالن شماره ۲ پردیس چارسو و چهارم اردیبهشت در سالن شماره ۳ سینما فلسطین به روی پرده میرود.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

سینماخانه / فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار