رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

سینماگران ایرانی و خارجی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت با حضور در سالن‌های نمایش پردیس چارسو فیلم‌های سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را معرفی کردند. به گزارش سینماخانه؛ فیلم‌های سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در چهارمین روز برگزاری این رویداد با اقبال مخاطبان نمایش داده و […]

سینماگران ایرانی و خارجی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت با حضور در سالن‌های نمایش پردیس چارسو فیلم‌های سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را معرفی کردند.

به گزارش سینماخانه؛ فیلم‌های سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در چهارمین روز برگزاری این رویداد با اقبال مخاطبان نمایش داده و معرفی شدند.

سیاه نمایی واقعی در رزا چومبه

فیلم “رزا چومبه” به کارگردانی جاناتان رلایز در بخش نمایش‌های ویژه – بهترین کشورها به روی پرده رفت.

پانته آ پناهی ها در معرفی این فیلم گفت: “خیلی ها معتقدند که ما در سینمای ایران سیاه نمایی داریم. به نظرم با دیدن این فیلم نظرتان کاملا عوض میشود. امیدوارم طاقت دیدن این فیلم را داشته باشید.”

زندگی مشترک انسان و پرنده

فیلم “لک لک کاکلی” به کارگردانی لیانگ چیائو در بخش جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) پخش شد.

در ابتدای معرفی فیلم پانته آ پناهی ها تهیه کننده فیلم را دعوت کرد تا به روی سن بیاید.

وینگ بینفنگ، تهیه کننده “لک لک کاکلی” در معرفی این فیلم گفت: فیلم در مورد محیط زیست، انسان‌ها و پرندگان و زندگی یک آدم همراه با یک پرنده است.”

وی افزود: “فیلم سیاه و سفید ساخته شده است و در جشنواره ای در کشور روسیه از آن تقدیر شده است. از همه عزیزانی که برای نمایش فیلم حضور دارند، تشکر می‌کنم و امیدوارم از تماشای فیلم لذت ببرید.”

فضاسازی در جایی که سایه ها فرو میریزند

فیلم “جایی که سایه ها فرو میافتد” به کارگردانی والنتینا پدیچینی در بخش مروری بر آثار سینمای ایتالیا حضور داشت.

لیلی رشیدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون پیش از معرفی این فیلم گفت: “من حس ام را نسبت به فیلمی که دیده ام، با شما در میان می گذارم. این فیلم محصول سال ۲۰۱۷  کشور ایتالیا است و یکی از  نویسندگان آن خانم والنتینا پدیچینی است.”

وی افزود: “فضاسازی این فیلم من را تحت تاثیر قرار داد و به نظرم جوری بود که به مخاطب انتقال پیدا می‌کرد. امیدوارم از دیدن فیلم “جایی که سایه ها فرو می‌افتد” لذت ببرید.”

دروازه های جهنم، دروازه ای به بهشت سینما

فیلم سینمایی “دروازه های جهنم” به کارگردانی تینوسوکه کینوگاسا توسط سعید عقیقی نویسنده و کارگردان سینما و سوت سویی از فعالان سینمای ژاپن معرفی و نمایش داده شد.

عقیقی ضمن معرفی فیلم “دروازه های جهنم” گفت: “این فیلم از بهترین آثار تاریخ سینمای ژاپن است اما کارگردان این اثر در سینمای ایران شناخته شده نیست.”

پس از آن سوت سویی درباره این فیلم بیان کرد: “فیلم “دروازه های جهنم” از معروف ترین فیلم های ژاپنی است که در سال ۱۹۵۳ ساخته شده است.”

وی افزود: “اولین فیلم رنگی تولید کشور ژاپن فیلم “کارمن به شهرش برمی‌گردد” بود و تاریخ تولید آن دو سال قبل از این فیلم بوده است”

سوت سویی ادامه داد: کارگردان این فیلم، ۴ روز بعد از آنکه برادران لومیر، سینما را اختراع کرده اند، به دنیا آمده است. وی در سال ۱۹۱۷ نقش یک زن را بازی کرده است، اما در سال ۱۹۲۰ به دلیل حضور زنان در عرصه بازیگری، به کارگردانی روی آورد.”

وی اظهار کرد: اولین فیلم تینوسوکه کینوگاسا کارگردان “امپراتور جهنم” صامت بود که به عنوان اثری آوانگارد شناخته می‌شود. او از سال ۱۳۲۹ به مسکو رفت و فیلمسازی را یاد گرفت. پس از بازگشت تصمیم به فیلمسازی رنگی گرفت و او را به آمریکا فرستادند تا فیلمسازی رنگی را یاد بگیرد.”

این فعال سینمای ژاپن ادامه داد: فیلم “دروازه های جهنم ” به قرن ۱۲ میلادی اشاره دارد و به سامورایی ها و شروع حضورشان در ژاپن می‌پردازد. در رنگ‌هایی که در فیلم می‌بینید، تغییرات زیادی ایجاد شده است. این فیلم در سال۱۹۵۴ از جشنواره کن جایزه گرفته است.”

واقعیت خالص پدر و پسر

دونگ دین لونگ کارگردان ویتنامی فیلم “پدر و پسر” که چهارمین روز در بخش جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) نمایش داده شد، ضمن معرفی فیلم و ابراز خوشحالی از حضور در ایران، گفت: “پدر و پسر” اولین و مهم ترین فیلم من است که برای ساخت آن ۱۰ سال زمان گذاشتم زیرا می خواستم فیلم به شیوه ای صادقانه و مستندگونه پیش برود.”

وی ادامه داد: “واقعی بودن همه اتفاق ها در فیلم برای من خیلی مهم بود. صحنه های بارانی فیلم کاملا واقعی است نه باران مصنوعی. حتی بازیگران این فیلم ها تا پیش از این تجربه بازیگری نداشتند و همه کسانی که در نقش دکتر و بیمار می بینید، واقعا همین نقش ها و موقعیت ها را داشتند.”

فیلم “پدر و پسر” داستان زندگی  موک، ماهی‌گیری ساکن حومه‌ شهری در ویتنام است که کا، پسرش را در هماهنگی با طبیعت پرورش داده است. وقتی کا در بستر بیماری می‌افتد، موک باید برای مداوای پسرش همراه با او در سفری دلهره‌آور، راهی شهر شود.”

فیلم “پدر و پسر” در ویتنام موفقیت زیادی  پیدا کرد و به‌ عنوان نماینده‌ ویتنام برای شرکت در بخش غیرانگلیسی ‌زبان نودمین دوره‌ اسکار انتخاب شد.

امید برای اتحاد با نوشتن روی برف

نمایش فیلم سینمایی “نوشتن روی برف” با حضور رشید مشهراوی کارگردان فلسطینی این فیلم در بخش جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) صورت گرفت.

مشهراوی ضمن معرفی فیلم خود گفت: “باعث افتخار است که در کنار شما به تماشای فیلم می‌نشینم.”

وی افزود: “از اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم “نوشتن روی برف” را  پذیرفته و به نمایش گذاشته است، تشکر می‌کنم.”

مشهراوی ادامه داد: “از همه عزیزانی که در نمایش اول هم حضور داشتند، تشکر می‌کنم. سعی کردم در این فیلم به زخم‌های خودم، مردم و سینمای کشورم بپردازم. امیدوارم که  فیلم  را ببینید و از آن لذت ببرید.”

در جستجوی بقایای زندگی

معرفی و نمایش فیلم سینمایی “گندم” با حضور سمیح کاپلان اوغلو کارگردان ترکیه‌ای این اثر در بخش سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) انجام شد.

کاپلان اوغلو در معرفی فیلم “گندم” به مخاطبان گفت: “خوشحالم که در سالن حضور دارید. فرهنگ ایران و ترکیه تا حد زیادی یه یکدیگر نزدیک است و امیدوارم که فیلم را دوست داشته باشید.”

این فیلم محصول مشترک کشور های ترکیه، آلمان، فرانسه، سوئد و قطر است.

فیلمی درباره حمله عراق به کویت

فیلم “دسته کبوترها” به کارگردانی رمضان خسروه فیلمی است که به حمله عراق به کویت می‌پردازد.

پانته‌آ پناهی ها در معرفی این فیلم پیش از نمایش گفت: “فیلم “دسته کبوترها” به کارگردانی رمضان خَسروه  محصول ۲۰۱۷ از کشور کویت است و به حمله رژیم بعثی عراق به کشور کویت می‌پردازد.”

وی ابراز امیدواری کرد مخاطبان از تماشای این اثر لذت ببرند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان _ عکاس: فاطمه طالبی و آلاله رستمی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار