رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اردیبهشت ۱۳۹۷ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “خاطرات هنرپیشه نقش دوم”

نمایش “خاطرات هنرپیشه نقش دوم” نوشته بهرام بیضایی و به طراحی و کارگردانی افشین زمانی از ۱۸ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند

آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، چهارشنبه، بیست و ششم اردیبهشت، با تقدیر و تجلیل از نغمه ثمینی و شهرام زرگر و معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی بیست و یکیمن جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مراسم اختتامیه این جشنواره […]


“شلیک به تئاتر شهر” در مهرگان

شایان افکاری، نویسنده و کارگردان تئاتر، نمایش جدید خودرا با نام «شلیک به تئاتر شهر» در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه می برد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی نمایش؛ «شلیک به تئاترشهر» به نویسندگی و کارگردانی «شاین افکاری» براساس فیلمنامه ی گلوله ها بر فراز برادوی، اثر وودی آلن؛ با بازی […]


گزارش تصویری نمایش “قربانیان بدنام”

نمایش “قربانیان بدنام” نوشته احسان امانی و به کارگردانی احسان امانی و امیرحسین گل زردی از ۱۳ اردیبهشت تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۲۰ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


کوپال بهترین فیلم جشنواره‌ی هنرهای زیبای آمریکا شد

فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی “کاظم ملایی” شب گذشته موفق شد در مراسم اختتامیه‌ی پنجمین دوره جشنواره‌ی هنرهای زیبای کالیفرنیا جایزه‌ی بهترین فیلم سینمایی را کسب کند، تا برای چهاردهمین بار توانسته باشد از یک رویداد جهانی جایزه‌ای دیگر را بدست آورد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر، فیلم سینمایی «کوپال» […]


“زخم‌های وحشتناک زمین بازی” به روی صحنه می‌رود

نمایش “زخم‌های وحشتناک زمین بازی” نوشته راجیو جوزف و به کارگردانی علی منصوری از بیست و سوم اردیبهشت‌ماه به روی صحنه می‌رود. آیه کیان‌پور و محمد صدیق‌مهر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: ” دوستی و عشق پرفراز و نشیب یک دختر و پسر از ۸ تا […]


تجربه های تماشا در کنار کودکان

طرح یک موضوع جدید

نمایش کودک “ردپای نی نی نو” به نویسندگی و کارگردانی زیبا برجی فلاح از ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ در تالار هنر به روی صحنه رفته است از اینرو، مجموعه گزارش های “تجربه های تماشا در کنار کودکان” در قسمت هشتم به نقد و بررسی نقاط ضعف و قوت “رد پای نی نی نو” می پردازد. […]


تالار وحدت میزبان اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

مراسم پایانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران شامگاه روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مراسم اختتامیه این جشنواره از ساعت ۲۰:۳۰ روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه، در تالار وحدت و با حضور […]


بیانیه‌هایی علیه جشنواره جهانی فیلم فجر !!!

سه کانون تهیه‌کنندگان، کارگردانان و منتقدان در کمتر از ۲۴ ساعت با اعلام بیانیه‌های جداگانه خواهان ادغام دو جشنواره فیلم فجر شده‌اند. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در ۲۴ ساعت گذشته سه کانون خانه سینما اقدام به انتشار بیانیه‌ای مبنی بر ادغام دو جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر کرده‌اند. این کانون‌ها شرایط کنونی […]


گزارش تصویری نمایش “یک تشریفات ناب”

نمایش “یک تشریفات ناب” به کارگردانی علی ضیائی از ۳۰ فروردین تا ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در خانه نمایش دا به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...