رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

خرداد ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “اطلسی های لگدمال شده” (۲)

نمایش “اطلسی های لگدمال شده” نوشته تنسی ویلیامز، کارگردانی علی پیله ور و با بازی فاطمه میری، محمد قائم مقامی، امین ابراهیمی، سید امیر حسینی؛ از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ در تماشاخانه پرویز پرستویی موسسه فرهنگی هنری گندم (تئاتر گندم)  به روی صحنه می رود. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان […]


با اعتراض به سیاست های مهاجرتی ترامپ

جرج کلونی و همسرش به کودکان مهاجر کمک مالی کردند

بازیگر سرشناس آمریکایی و همسرش برای کمک به کودکان مهاجر ۱۰۰ هزار دلار اهدا و به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ اعتراض کردند. به نقل از ورایتی، جرج و امل کلونی ۱۰۰ هزار دلار به مرکز جوانان برای حقوق مهاجرت کودکان اهدا کردند. این مرکز برای مراقبت از کودکان مهاجر در هنگام روند دیپورت شدن آنها فعالیت […]


گزارش تصویری نمایش “اطلسی های لگدمال شده” (۱)

نمایش “اطلسی های لگدمال شده” نوشته تنسی ویلیامز، کارگردانی علی پیله ور و با بازی فاطمه میری، محمد قائم مقامی، امین ابراهیمی، سید امیر حسینی؛ از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ در تماشاخانه پرویز پرستویی موسسه فرهنگی هنری گندم (تئاتر گندم)  به روی صحنه می رود. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان […]


خاموشی آوای یک رادیویی سرسخت

صدای گوینده و هنرمند پیشکسوت رادیو و تلویزیون برای همیشه خاموش شد و در آخرین ایستگاه زندگی تسلیم مرگ شد. “مدار صفر درجه”، “معمای شاه”  و “ماه و پلنگ” را خیلی ها دیده اند و صدایی که هیچ وقت نیاز به دوبله نداشت را همه شنیده اند. مرد رادیویی که جزو نسل دومی های این […]


گزارش تصویری نمایش “چشم بر هم زدن”

نمایش “چشم بر هم زدن” نوشته محمد زارعی و به کارگردانی محمد زیکساری و با بازی ابراهیم عزیزی، سرور عرب پور، علی پویا قاسمی، نسترن پارسائیان، رعنا قادری، کامیار دریاکناری، سروش شاکر، مهرداد مصطفوی، ملینا پورکاظمی، پرهام یداللهی، هانیه نجفی، بهنوش ناصرپور؛ از ۲۰ خرداد تا ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۷ در تالار حافظ به روی […]


گزارش تصویری نمایش “چشم اندازی در مه”

نمایش “چشم اندازی در مه” به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم معارفی و با بازی علیرضا درویش نژاد، شقایق مسافر. قدرت الله دلاوری، فروغ بهرامی، حمیدرضا سعیدپور، فرداد صفاخو، صادق توکلی از ۱۸ خرداد تا ۸ تیر ماه در تماشاخانه شانو به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی  


اکران خصوصی «شماره ۱۷ سهیلا» با حضور نمایندگان مجلس

اکران خصوصی فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده شب گذشته (سه‌شنبه ۲۹ خردادماه) در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «شماره ۱۷ سهیلا»، در این مراسم علاوه بر کارگردان و تهیه‌کننده و سعید خانی پخش کننده […]


گزارش تصویری نمایش “ورود آقایان ممنوع”

نمایش “ورود آقایان ممنوع” نوشته آرش عباسی و به کارگردانی حسین شهبازی و با بازی هدیه آزاده، مهرنوش دارا، سمیه صباغی، نجمه صفایی، الهام خضرایی منش، مریم احمدیان، بهار پوزش پور، بهار محمدی، سمانه شعاعی، پرنیان شادکام، کیمیا کرمعلی و ابوالفضل جمشیدی؛ از ۶ خرداد تا ۷ تیر ماه ۱۳۹۷ در خانه نمایش اداره تئاتر […]


رونمایی از تیزر جدید «شماره ۱۷ سهیلا» همزمان با نخستین روز اکران + ویدیو

تیزر جدید فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» از امروز (چهارشنبه ۳۰ خردادماه) به سرگروهی پردیس سینمایی کورش در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. این فیلم در بخش سودای سیمرغ […]


برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی در تالار مولوی به روی صحنه می روند

مرکز تئاتر مولوی به عنوان اصلی‌ترین پایگاه تئاتر دانشگاهی کشور و حامی همیشگی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، با توجه به رویکرد آکادمیک و رسالت این مرکز جهت حمایت و معرفی تولیدات نمایشی دانشجویان مراکز آموزش عالی کشور، برنامه حمایتی خود از اجرای عموم برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را ارائه کرد. به گزارش […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...