رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۰
  • 2019 Wednesday 19 June

خرداد ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “اطلسی های لگدمال شده” (۲)

نمایش “اطلسی های لگدمال شده” نوشته تنسی ویلیامز، کارگردانی علی پیله ور و با بازی فاطمه میری، محمد قائم مقامی، امین ابراهیمی، سید امیر حسینی؛ از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ در تماشاخانه پرویز پرستویی موسسه فرهنگی هنری گندم (تئاتر گندم)  به روی صحنه می رود. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان […]


با اعتراض به سیاست های مهاجرتی ترامپ

جرج کلونی و همسرش به کودکان مهاجر کمک مالی کردند

بازیگر سرشناس آمریکایی و همسرش برای کمک به کودکان مهاجر ۱۰۰ هزار دلار اهدا و به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ اعتراض کردند. به نقل از ورایتی، جرج و امل کلونی ۱۰۰ هزار دلار به مرکز جوانان برای حقوق مهاجرت کودکان اهدا کردند. این مرکز برای مراقبت از کودکان مهاجر در هنگام روند دیپورت شدن آنها فعالیت […]


گزارش تصویری نمایش “اطلسی های لگدمال شده” (۱)

نمایش “اطلسی های لگدمال شده” نوشته تنسی ویلیامز، کارگردانی علی پیله ور و با بازی فاطمه میری، محمد قائم مقامی، امین ابراهیمی، سید امیر حسینی؛ از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ در تماشاخانه پرویز پرستویی موسسه فرهنگی هنری گندم (تئاتر گندم)  به روی صحنه می رود. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان […]


خاموشی آوای یک رادیویی سرسخت

صدای گوینده و هنرمند پیشکسوت رادیو و تلویزیون برای همیشه خاموش شد و در آخرین ایستگاه زندگی تسلیم مرگ شد. “مدار صفر درجه”، “معمای شاه”  و “ماه و پلنگ” را خیلی ها دیده اند و صدایی که هیچ وقت نیاز به دوبله نداشت را همه شنیده اند. مرد رادیویی که جزو نسل دومی های این […]


گزارش تصویری نمایش “چشم بر هم زدن”

نمایش “چشم بر هم زدن” نوشته محمد زارعی و به کارگردانی محمد زیکساری و با بازی ابراهیم عزیزی، سرور عرب پور، علی پویا قاسمی، نسترن پارسائیان، رعنا قادری، کامیار دریاکناری، سروش شاکر، مهرداد مصطفوی، ملینا پورکاظمی، پرهام یداللهی، هانیه نجفی، بهنوش ناصرپور؛ از ۲۰ خرداد تا ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۷ در تالار حافظ به روی […]


گزارش تصویری نمایش “چشم اندازی در مه”

نمایش “چشم اندازی در مه” به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم معارفی و با بازی علیرضا درویش نژاد، شقایق مسافر. قدرت الله دلاوری، فروغ بهرامی، حمیدرضا سعیدپور، فرداد صفاخو، صادق توکلی از ۱۸ خرداد تا ۸ تیر ماه در تماشاخانه شانو به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی  


اکران خصوصی «شماره ۱۷ سهیلا» با حضور نمایندگان مجلس

اکران خصوصی فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده شب گذشته (سه‌شنبه ۲۹ خردادماه) در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «شماره ۱۷ سهیلا»، در این مراسم علاوه بر کارگردان و تهیه‌کننده و سعید خانی پخش کننده […]


گزارش تصویری نمایش “ورود آقایان ممنوع”

نمایش “ورود آقایان ممنوع” نوشته آرش عباسی و به کارگردانی حسین شهبازی و با بازی هدیه آزاده، مهرنوش دارا، سمیه صباغی، نجمه صفایی، الهام خضرایی منش، مریم احمدیان، بهار پوزش پور، بهار محمدی، سمانه شعاعی، پرنیان شادکام، کیمیا کرمعلی و ابوالفضل جمشیدی؛ از ۶ خرداد تا ۷ تیر ماه ۱۳۹۷ در خانه نمایش اداره تئاتر […]


رونمایی از تیزر جدید «شماره ۱۷ سهیلا» همزمان با نخستین روز اکران + ویدیو

تیزر جدید فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» از امروز (چهارشنبه ۳۰ خردادماه) به سرگروهی پردیس سینمایی کورش در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. این فیلم در بخش سودای سیمرغ […]


برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی در تالار مولوی به روی صحنه می روند

مرکز تئاتر مولوی به عنوان اصلی‌ترین پایگاه تئاتر دانشگاهی کشور و حامی همیشگی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، با توجه به رویکرد آکادمیک و رسالت این مرکز جهت حمایت و معرفی تولیدات نمایشی دانشجویان مراکز آموزش عالی کشور، برنامه حمایتی خود از اجرای عموم برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را ارائه کرد. به گزارش […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی از منظر فیلمنامه

خاکستری

فیلمنامه سرخ پوست، توانسته با استفاده توامان از یک الگوی داستانی ساختارمند و فضاسازی های بصری تأمل برانگیز، به ترکیبی متوازن از عناصر روایی و اجرایی برسد که منجر به یک خروجی قابل قبول شده اند. طی روایت پرتعلیق سرخ پوست با داستانی الگومند مواجهیم که حادثه محرک و نقطه عطف اولش، کاملاً مبتنی بر ایده جاه طلبی و انگیزه تکیه زدن بر مسند قدرت یک قهرمان خاکستری پیش می رود. هم زمان با این ساختار روایی منسجم، طراحی عجیبی برای ترسیم موقعیت زمانی و مکانی داستان به کاررفته تا از خلال آن، فیلم با تعریف جزئیات ساکن و آکنده از بوی مرگ این فضای کسالت بار، پله به پله اهمیت عملیات جستجو برای شناسایی محل اختفای احمد سرخ پوست را در فضای زندان تبیین کند و فرجام این کنکاش معمایی و سفر خود شناسانه را با نحوه بروز رستگاری و پیروزی نعمت جاهد (نوید محمد زاده) به مثابه پروتاگونیست نامتعارف داستان پیوند بزند. فیلم برای تحقق این مهم، لحظه به لحظه مخاطب را با کشمکش های درونی جاهد برای ختم به خیر کردن غائله همراه می سازد تا با یافتن سر نخ هایی از محل حضور احمد، عطش قهرمان برای رسیدن به قدرت را مرحله به مرحله با ویرانی و ناامیدی عوض کند. سرخ پوست البته می توانست فیلم بسیار بهتری باشد، اگر زمان و دقت بیشتری را صرف طراحی کشمکش های بیرونی جاهد با شخصیت های تخت فرعی می کرد و از این طریق، دلیل بروز تصمیم نهایی شخصیت را قوت می بخشید و کمتر برعنصر اتفاق در گره گشایی ماجرا تاکید می ورزید. اما بازهم در شمایل فعلی، تجربه ای موفق در خلق یک روایت سینمایی کلاسیک ، ساختارمند و قهرمان محور است که برای سازنده اش گامی بلند به پیش محسوب می شود. سینماخانه / حمید عبدالحسینی