رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • جمعه 4 خرداد 1397 - 09:24
  • کد خبر : 21620
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش “گرونیکا” تمدید شد
تجربه دیدن گرونیکای زنده

نمایش “گرونیکا” تمدید شد

به گزارش سینماخانه، نمایش “گرونیکا” به نویسندگی و دراماتورژی رضا مرشد و کارگردانی عرفان عشوریون تا روز چهارشنبه نهم خرداد ماه تمدید شد. نمایش “گرونیکا” برداشتی تئاتری از نقاشی گرونیکا اثر پیکاسو است و مونولوگی است از زبان زنی که در زندان آشویتس مورد شکنجه واقع شده. عرفان عشوریون در یادداشتی در رابطه با این […]

به گزارش سینماخانه، نمایش “گرونیکا” به نویسندگی و دراماتورژی رضا مرشد و کارگردانی عرفان عشوریون تا روز چهارشنبه نهم خرداد ماه تمدید شد.

نمایش “گرونیکا” برداشتی تئاتری از نقاشی گرونیکا اثر پیکاسو است و مونولوگی است از زبان زنی که در زندان آشویتس مورد شکنجه واقع شده.

عرفان عشوریون در یادداشتی در رابطه با این نمایش نوشته است: “جنگ، مرگ دسته جمعی، اتاق خلا، اتاق گاز چقدر این کلمات دست دو و ناخالص اند زیاد شنیده و خوانده ایم از شقاوتی که جنگ به دوش می کشد اما حداقل برای من این واژه ها بار احساسی که بر دوش می کشند را میان تکرر اتفاق های دراماتیک از دست داده اند

پس چگونه می توان بار احساسی این رویداد را منتقل کرد؟ و اصلا چرا؟

برای سوال دوم جوابی ندارم اما می دانم جنس انتقال این مفهوم دیگر از عهده ی کلام و روایت بر نمی آمد این بود تلاش گرونیکا فراری تئاتری از “حروف” به “تصویر” گرونیکا از جایی شروع شد که گروه ما تصمیم به انتقال کلیات این نقاشی در قالبی تئاتری گرفت. انتقالی که بر ستون تصاویری انتزاعی چه در قالب سایه های غول پیکر از پرسوناژهای نقاشی چه در قالب فرم های انتزاعی بدن استوار است.

مسیر سخت و عجیبی بود پرسش دراماتیک اینک از روایت به یک تکه نقاشی تبدیل شده بود وظیفه ی لحظه ای رویدادها باید زنده نگه داشتن نقاشی در ذهن مخاطب می بود و رویکردها چه به متن چه فرم بدن و چه  سایر اجزا باید معطوف به نقاشی می شد.

در نهایت این تلاش ها تبدیل به اجرا شد.

قضاوت این که چقدر از عهده ی این ادعا بر آمده ایم با شما”

این نمایش با بازی پوریا طهرانی هنرنمایی جمعه و شنبه اجرا نمی‌شود و از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ در عمارت روبرو به روی صحنه خواهد رفت.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: پرفورمر: سوده کریمی و فرهنگ اسکندری، دستیار کارگردان: فائزه منوچهری، انتخاب لباس: صفا کوشا، گریم: آرمیتا فنائی، عکاس: مبینا بیات، مدیر  روابط عمومی: رومینا داوری

سینماخانه /  فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار