رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

خرداد ۱۳۹۷ ۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

فیلمبرداری «ناگهان درخت» به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان در شمال کشور، شهر لاهیجان به انتهای مسیر رسید. تولید این فیلم سینمایی که از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده بود، پس از ۴۷ جلسه فیلمبرداری، راهی مرحله پس از تولید شد تا مراحل فنی خود را آغاز کند. پیش‌بینی می‌شود اولین اکران این فیلم در […]


موفقیت ابرقهرمان‌ها در گیشه

فیلم جدید از مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» فروش خود را در باکس آفیس جهانی به ۲ میلیارد دلار رساند. به نقل از آسوشیتدپرس، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» که مجموعه‌ای از ابرقهرمان ها را در کنار هم گرد آورده در بازار جهانی مجموع فروشش را به ۲ میلیارد دلار رساند. این فیلم اکنون در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش […]


گزارش تصویری نمایش “گرگ سیاه و زشت که اصلا نمیشه درباره اش نوشت”

نمایش “گرگ سیاه و زشت که اصلا نمیشه درباره اش نوشت” نوشته میثم عباسی و به طراحی و کارگردانی ندا نوری و با بازی زهره پرتوی، مهدی داوودی، مریم صیادمقدم، مهدی ضیاییان پور، مجتبی گوهرخای، حسین مزینانی، بهار محمودزاده، رضا نعمتیان؛ از ۲۰ خرداد تا ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۷در تالار هنر به روی صحنه می […]


با کارگردانی هادی مرزبان،”آمیز قلمدون” در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود

نمایش «آمیز قلمدون» نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان از روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ساعت ۲۱ در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایش «آمیز قلمدون» به کارگردانی هادی مرزبان با بازی ایرج راد، فرزانه […]


در یازدهمین نشست تئاتر کاغذی مطرح شد:

«در» مسئله ی ارتباط ما با جهان بیرونی را مطرح می کند

یازدهمین نشست تئاتر کاغذی با حضور علی محمدرحیمی، فرهاد امینی و بهزاد صدیقی توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری مؤسسه ی افرامانا در فرهنگسرای ارسباران برگزارشد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی مؤسسه ی افرامانا، در یازدهمین نشست تئاتر کاغذی، ابتدا نمایش نامه ی «در» نوشته و کارگردانی علی محمدرحیمی […]


رونمایی از پوستر جدید «شماره ۱۷ سهیلا» در آستانه اکران

پوستر فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» از چهارشنبه (۳۰ خردادماه) به سرگروهی کورش در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. خلاصه فیلم؛ داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او […]


گزارش تصویری نمایش «پیمان پنهان»

نمایش «پیمان پنهان» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی پریزاد که به وقایع پس از رحلت پیامبراکرم (ص) می‌پردازد؛ از ۱۸ الی ۲۴ خرداد در تالار ناصرخسرو واقع خیابان ۱۶ آذر به روی صحنه می رود. دیگر عوامل این نمایش عبارت اند از: مجری طرح و مدیر پروژه؛ حمید عبدالحسینی؛ بازیگران (به ترتیب): میلاد رضایی، محمد […]


«دلم می خواد» از چهارشنبه در سینماها

فیلم سینمایی «دلم می خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا از چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه در گروه سینمایی پردیس «زندگی» روی پرده می‌رود. «فیلمیران» پخش «دلم می خواد» را برعهده دارد. رضا کیانیان – مهناز افشار – محمدرضا گلزار – سحر دولتشاهی – رویا نونهالی – صابر ابر – بهناز جعفری بازیگران این فیلم هستند. […]


تکلیف پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها مشخص شد

سخنگوی شورای عالی اکران از تصمیم‌گیری برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال و جزئیاتی از آیین‌نامه کمیته انضباطی خبر داد. درباره جلسه ۲۲ خردادماه شورای عالی اکران بیان کرد: در این جلسه دو مسئله مورد بحث قرار گرفت که یکی مربوط به آیین‌نامه کمیته انضباطی و مواردی همچون تخلفات، نحوه کار و نحوه اجرا بود […]


فیلم‌های سینمایی عید فطر در آی‌فیلم

آی فیلم عربی در تعطیلات عید فطر برای مخاطبانش هر شب یک فیلم سینمایی نمایش می‌دهد‌ و «دوربین بر دوش» هیسپان با نگاهی موشکافانه، هر هفته در قالب گزارش‌های متنوع از کشورهای اسپانیایی زبان به سوژه‌های داغ رسانه‌ای، می‌پردازد. به گزارش سینماخانه، کانال عربی این شبکه هفت فیلم سینمایی ایرانی را در هفت شب به […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...