رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

دوازدهمین جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی با موضوع اخلاق و سبک زندگی اسفند ماه امسال به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰»؛ این رویداد سینمایی در دو بخش مسابقه‌ای و مسیر تجربه و در […]

دوازدهمین جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی با موضوع اخلاق و سبک زندگی اسفند ماه امسال به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰»؛ این رویداد سینمایی در دو بخش مسابقه‌ای و مسیر تجربه و در قالب مستند، داستانی و پویانمایی طراحی شده است. همچنین، بخش مسابقه سینمای جهان در قالب‌های مستند، داستانی و پویانمایی نیز صرفا برای حضور شرکت کننده‌های غیرایرانی خواهد بود.

فیلمسازانی که فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای اول و دوم خود را تولید کرده‌اند تنها در یکی از بخش‌های اصلی یا مسیر تجربه می‌توانند شرکت کنند.

موضوعات بخش‌های مختلف این دوره جشنواره به این شرح است: اخلاق و سبک زندگی، ترویج مفاهیم اخلاقی همچون قانون‌مداری، گذشت، سعۀ صدر، ایثار، ترویج الگوی انسان انقلاب اسلامی، خانوادۀ الگوی ایرانی اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، نگاه دوباره به زندگی و زدودن غبار روزمرگی.

همچنین، برای بخش ویژه موضوعاتی چون: حمایت از تولید ایرانی (ایران ساخت )، حمایت از تولید کالا و خدمت دانش‌بنیان ایرانی، فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی، پویش ملی و حمایت مردمی از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان باکیفیت ایرانی، تأثیرات مخرب خرید کالاهای خارجی، واردات بی‌رویه و غیرقانونی (قاچاق کالا)، معرفی کسب‌و‌کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها و تولید ثروت از علم و فنّاوری، معرفی اقتصاد دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه و معرفی آثار راه یافته را ۲۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرده است.

در این فراخوان ذکر شده «فیلم ۱۰۰» یک فیلم کامل است با تمام مشخصات یک فیلم و با تکیه به دو عنصر ایجاز و خلاقیت تولید می‌شود، نه یک تیزر تبلیغاتی است، نه نماهنگ و نه بخشی از یک فیلم بلند؛ دراین زمینه فیلمساز باید داستانی را بیان کند که آغاز، میانه و پایان داشته باشد و بتواند روی مخاطب تأثیر بگذارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار