رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مرداد ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “آمیز قلمدون”

نمایش ” آمیز قلمدون” نوشته اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان و با بازی ایرج راد، فرزانه کابلی، پریسا مقتدی و ….   از ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۷ به مدت ۱۵ شب اجرا، در  پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود. سینماخانه /  عکاس : لیلا محرم پور  


گزارش تصویری نمایش “رستاخیز هوراشیو”

نمایش “رستاخیز هوراشیو” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محسن بهادری کیان و با بازی شیوا احمدی خواه، محمود پیری، ثمره جوهرچی، عرفان دانا، نوید رضوی، سامان سیوس، مهدی علی اکبر، مینا میرزایی، پوریا نیکجو از ۲۸ مرداد تا ۲۵ شهریور ۱۳۹۷در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


مهران مدیری و محمدرضا گلزار در یک فیلم

نخستین عکس از مهران مدیری و محمدرضا گلزار در فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» رونمایی شد. این فیلم به کارگردانی منوچهر هادی در تهران در حال ساخت است. مهران مدیری و محمدرضا گلزار دو تن از بازیگران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» هستند. تصویر منتشر شده، گریم متفاوت مهران مدیری را در این فیلم نمایش می‌دهد. «رحمان ۱۴۰۰» به […]


“تیولا” در چهاردهمین نشست نقد صحنه بررسی می شود

چهاردهمین نشست نقد صحنه با حضور علی عابدی، پرستو گلستانی، وحید آقاپور، زری کریمی، سعید یزدانی، سینا آزاد و بهزاد صدیقی و با همکاری موسسه ی افرامانا در سالن ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران برگزارمی شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی موسسه ی افرا مانا، در چهاردهمین نشست نقد صحنه، تئاتر تیولا نوشته […]


ناتالی پورتمن یک بار دیگر روی صندلی کارگردانی می‌نشیند

بازیگر سرشناس با عقد قراردادی کارگردانی و بازی در یک فیلم زندگینامه‌ای را پذیرفت. به نقل از آسوشیتدپرس، ناتالی پورتمن قراردادی برای کارگردانی و بازیگری در فیلم زندگینامه‌ای بی‌نامی را امضا کرده که درباره دو خواهر دوقلوست که ستون‌هایی در روزنامه با اسامی «ابی عزیز» و «آن هدایت می‌کند» می‌نوشتند. ایستر و پائولین فریدمن دو […]


گزارش تصویری نمایش “جنوبی”

نمایش “جنوبی” نوشته میثم یوسفی و به طراحی و کارگردانی سهیل محزون و با بازی دنا تارفی، علی قربانخانی، آریاز ذوالفقاری، ناصر کلاته، مهسا پوره، رضا صالحی، حامد خردمند، مجید محمدی، آرش تخیری، فرناز خوش نیت، علی بیک زاده، سها پورمهدی، امیرحسین گمنام، رضا اسماعیلی، سهیل جمشیدی، محمد راضی، محبوبه طاهری، یلدا سلطانی، پونه فتحعلیان، […]


پاسخ سازندگان «برنده باش» به مشکلات این مسابقه با اجرای گلزار

نماینده مجری طرح مسابقه‌ «برنده باش»، درباره‌ی اشکالات فنی این مسابقه تلویزیونی که از هفته گذشته برای شرکت‌کنندگان ایجاد شده است، با اعلام برطرف کردن برخی از این اشکالات، وعده داد که به زودی مشکلات دیگر هم برطرف می‌شود. شرکت افکار ایرانیان هوشمند، مجری طرح مسابقه‌ی «برنده باش» است. سامان فائق ـ عضو هیات مدیره […]


سومین جشنواره فیلم سلامت

کمپینی برای جلوگیری از عوارض تحریم های امریکا در بخش دارو در جشنواره فیلم سلامت

کارزار دارویی یکی بود یکی نبود در حاشیه سومین جشنواره فیلم سلامت حضور دارد. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم سلامت، با توجه به تحریم های مالی امریکا علیه ایران با انگیزه های سیاسی و خلاف قوانین جهانی، کارزار یکی بود یکی نبود پویشی مردمی برای جلوگیری از عوارض تحریم […]


سومین جشنواره فیلم سلامت

برنامه نشست‎‌ های تخصصی جشنواره فیلم سلامت اعلام شد

۱۱ نشست تخصصی در طول روزهای برگزاری سومین جشنواره فیلم سلامت در پردیس چارسو برگزار خواهد شد. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم سلامت به نقل از خبرگزاری مهر، این نشست‌ها در قالب پنل تخصصی بخش فیلم‌های روز و بخش فیلم‌های کلاسیک توسط دو منتقد سینمای ایران برگزار خواهد شد […]


«کاتیوشا» سوژه سینما آی‌فیلم شد

برنامه سینما آی‌فیلم چهارشنبه ۳۱مرداد به معرفی فیلم سینمایی «کاتیوشا» اختصاص دارد. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، این برنامه هفتگی در این قسمت با حضور عوامل سازنده «کاتیوشا» ضمن پخش صحنه‌هایی از فیلم به معرفی آن می‌پردازد. «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی، نویسندگی مشترک علی عطشانی و مهدی علی‌میرزایی و […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...