رادیو و تلویزیون
کد خبر : 24885
سه شنبه - 16 مرداد 1397 - 09:56
رضا شفیعی‌جم در گفت‌وگو با آی‌فیلم:

شهرت با بازیگری فرق دارد

رضا شفیعی‌جم گفت: متأسفانه خیلی‌ها از دور کار ما را رؤیایی می‌بینند؛ ولی کار ما سختی‌های خودش را دارد. شهرت با بازیگری فرق دارد.

به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، رضا شفیعی‌جم در گفت‌وگو با این شبکه به‌بهانه پخش سریال «نقطه‌چین» گفت: مهران مدیری خیلی زحمت کشیده است و من مهران مدیری را قلباً و صمیمانه دوست دارم؛ منتها خیلی از دوستان گویا می‌خواهند که بین من و مهران مدیری مشکل باشد. من فقط خاطرات خوب از مهران دارم. من اندازه خودم زحمت کشیدم و او هم اندازه خودش زحمت کشیده و میان ما همیشه صلح و دوستی است.

وی تصریح کرد: ما با یک گروه کار را شروع کردیم که همه اعضای آن گروه بچه‌های با انگیزه و خلاقی بودند که خیلی از آنان مانند جواد رضویان، سعید آقاخانی و … به تنهایی اکنون برای خودشان وزنه‌ای هستند. زمانی که کار را شروع کردیم، آن‌قدر اشتیاق به انجام آن داشتیم که بچه‌ها حتی خودشان لباس‌ها را می‌آوردند. در این میان هم مهران مدیری خیلی زحمت کشیده است. اگر یکی از آن بچه‌ها در آن کارها نبودند، کار به این شکل که الان خاطره‌انگیز شده، پیش نمی‌رفت.

بازیگر سریال‌های طنز تلویزیون و سینمای کشورمان افزود: قطعاً مهران مدیری در محبوبیت من تأثیر داشته؛ ولی همه ما داشتیم کار گروهی می‌کردیم. مثلاً مهران مدیری در مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش» سه الی چهار ماه نبود و ما خودمان کار را پیش بردیم. این را هم بگویم که او چندبرابر ما کار می‌کرد و خیلی در کار انرژی می‌گذاشت.

وی درخصوص توانایی‌اش در ساخت کاراکترهای متفاوت گفت: تا یک کاراکتر و شخصیت از طرف من شکل می‌گیرد، به‌خصوص در کارهای روتین و نودقسمتی، خودم تمام سعی‌ام این است که بر روی آن تمرکز کنم. اما بالاخره عامل‌های دیگر مثل نویسنده و کارگردان دست به دست هم می‌دهند که روندی درست بشود که طی مدتی یک کاراکتر شکل بگیرد. مثل بامشاد و گل مراد و… در این شکل‌گیری کاراکتر خود مردم نیز تأثیرگذار هستند؛ مثلاً تکیه‌کلامی را خوششان می‌آید و ما از آن خیلی استفاده می‌کنیم و می‌شود جزئی از کاراکتر و آن شخصیت با تکیه‌‌کلامی که مردم دوست دارند، شناخته می‌شود.

شفیعی‌جم با بیان اینکه خودش تیپ‌سازی را دوست دارد، گفت: این به علاقه من نیز بستگی داشت. من هیچ وقت دوست نداشتم نقش یک کارآگاه شسته‌و‌رفته را بازی کنم. زیرا اصلاً به شخصیت من نمی‌خورد و فکر نکنم بتوانم آن نقش‌ها را خوب ایفا کنم. من نقش‌های عجیب غریب زیاد بازی کردم.

بازیگر نقش بامشاد در سریال «نقطه‌چین» ابراز کرد: پیشنهاد برای کار هست ولی در کشور ما کار هنری بر اساس انعطاف و کارکتر هنرمند ساخته نمی‌شود و کارها و متن‌هایی که ساخته و نوشته می‌شود، تو باید آنان را با خودت تطبیق دهی و کسی با توانایی هنرمند کاری ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه خیلی‌ها از دور کار ما را رؤیایی می‌بینند؛ ولی کار ما سختی‌های خودش را دارد. شهرت با بازیگری فرق دارد. بازیگر باید جامعه‌شناس خوبی باشد و مردم را بشناسد. خیلی‌ها فقط دوست دارند فیگور بگیرند و فکر می‌کنند بازیگری فقط این است.

سینماخانه/ حامد بهجتی