رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

چهارمین جشنواره نقاشی کودکان بیمار همزمان با افتتاحیه سومین جشنواره فیلم سلامت در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم سلامت، دکتر نیما رضایی، رییس جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار در این خصوص گفت: بیش از ۱۴۰۰ نقاشی از ۲۶ کشور در جشنواره نقاشی کودکان […]

چهارمین جشنواره نقاشی کودکان بیمار همزمان با افتتاحیه سومین جشنواره فیلم سلامت در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم سلامت، دکتر نیما رضایی، رییس جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار در این خصوص گفت: بیش از ۱۴۰۰ نقاشی از ۲۶ کشور در جشنواره نقاشی کودکان بیمار شرکت کرده اند که پس از داوری آثار در سه مرحله، آثار منتخب تعیین شده و نفرات اول تا سوم هم مشخص شده است. از این تعداد آثار ۲۵۰ اثر در چهار گروه سنی نفرات اول تا سوم مشخص شده اند که به ایتالیا دعوت می شوند.

وی افزود: در افتتاحیه این جشنواره که همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم سلامت است، از کودکانی که جزو ۵۰ نقاشی برتر ایرانی و از شهرهای مختلف بوده اند، دعوت می شود تا در پردیس سینمایی چارسو حضور پیدا کنند.

به گفته او، اختتامیه جشنواره کودکان بیمار نیز ۱۹ آبان ماه است که در شهر ریدجوکالابریا در ایتالیا برگزار می شود که در فاصله اول شهریور تا ۱۹ آبان نیز آثار برتر در هر گروه سنی در بیش از ۴۰ شهر در دنیا به صورت همزمان به نمایش گذاشته می شود.

رییس جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار در خصوص تقارن این دو جشنواره در حوزه سلامت گفت: اول شهریور روز پزشک نامگذاری شده و جشنواره فیلم سلامت هم با مبحث پزشکی ارتباط دارد. موضوع جشنواره نقاشی کودکان بیمار نیز سلامت است و کودکان در این خصوص نقاشی کشیده اند. همزمانی آغاز این دو جشنواره با هم می تواند تاثیر خوبی در مخاطبان بگذارد. ضمن اینکه با دعوت بچه های ایرانی که در جشنواره نقاشی کودکان بیمار نتوانسته اند اول تا سوم شوند و به ایتالیا بیایند، در مراسم افتتاحیه شرکت می کنند و این موضوع به اعتماد به نفس و روحیه این کودکان نیز کمک خواهد کرد.

جشنواره نقاشی کودکان بیمار که امسال چهارمین دوره آن برگزار می شود، سال اول در ایران، سال دوم در مجارستان، سال سوم در اوکراین برگزار شده و امسال نیز در ایتالیا برگزار می شود.

سومین جشنواره ملی فیلم سلامت با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» از تاریخ ۱ تا ۵ شهریور ۹۷ به دبیری دکتر محمد کیاسالار برگزار می‌شود و حضور در این جشنواره برای عموم آزاد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رصد آخرین اخبار این جشنواره می‌توانید به آدرس اینترنتیhttp://www.filmsalamat.ir مراجعه کنید.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار