تئاتر
کد خبر : 27248
دوشنبه - 26 شهریور 1397 - 14:21

جلسه هیئت مدیره و مدیر عامل خانه تئاتر با وزیر ارتباطات برگزار شد

ظهر امروز،۲۵ شهریور ماه، جلسه با حضور اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل خانه تئاتر و وزیر ارتباطات در محل دفتر وزارتی برگزار شد.

‎به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، در این نشست شهرام گیل آبادی ، مدیرعامل خانه تئاتر  تاریخچه ای مختصر از خانه تئاتر و همینطور آماری از وضعیت تئاتر در تهران و سراسر کشور ارائه کرد.

‎سپس بهزاد فراهانی با تذکر این نکته که بیان مشکلات و ارائه خواسته‌های هنرمندان قرار بر دولتی شدن ما نیست و ما طبق وظیفه هنرمندی، حاکمیت را در صورت نیاز نقد کرده و می کنیم، به بیان مشکلات تئاتر پرداخت و از وزیر ارتباطات خواست تا طبق مصوبه هیئت دولت امکانات متفاوت منجمله سالنهای خود را به اجرای تئاتر اختصاص داده، و پرسنل وزارت خانه و خانواده های ایشان را به دیدن تئاتر تشویق کند. فراهانی برای تحقق این امر درخواست انعقاد تفاهم نامه خانه تئاتر با وزارت ارتباطات را پیشنهاد کرد.

‎در ادامه اصغر همت نیز ضمن تایید سخنان بهزاد فراهانی، درخواست حمایت وزیر از هنر و هنرمندان در جلسات هیئت دولت را مطرح کرد.

‎نادر برهانی مرند هم به عنوان دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مشکلات جشنواره امسال به دلیل تحریم ها و نوسانات را مطرح کرد و از جهرمی خواست تا اپراتور های تلفن همراه را به سمت اسپانسری تئاتر فجر سوق دهد.

‎سپس گیل آبادی از وزیر ارتباطات درخواست کرد که حمایتی همچون حمایت از ورزش  را از تئاتر و خانه تئاتر داشته باشد. مدیرعامل خانه تئاتر همچنین درخواست تجهیز امکانات سخت افزاری، شبکه و نرم افزاری و پشتیبانی مادی و معنوی برای راه اندازی استارتاپهای نمایشی برای رسیدن به اقتصاد پایدار تاتر  و برای عمارت جدید خانه تئاتر را مطرح کرد

‎سپس آذری جهرمی ضمن تشکر از حضور اهالی خانه تئاتر از اهمیت و تاثیر گذاری تئاتر سخن گفت و وظیفه واقعی هنرمندان را نقد دولت و حاکمیت برشمرد و بر ادامه این راه صحه گذاشت. وی از پیشنهاد عقد تفاهم نامه برای استفاده هنرمندان از سالنها و فضاهای وزارت خانه استقبال کرد و وعده داد که نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری خانه تئاتر به فوریت رسیدگی شود.

‎جهرمی سپس راهکارهایی در خصوص استفاده اهالی تئاتر از امکانات و زیرساخت‌های مهیا شده در فضای مجازی ارائه کرد که مورد استقبال اعضاء حاضر در جلسه قرار گرفت.

‎این نشست با اهداء مدالیوم خانه تئاتر به وزیر ارتباطات به عنوان یادبود این جلسه پایان یافت.

سینماخانه/ حامد بهجتی