رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سینماگران ۷۳ کشور جهان با ارسال۹۰۶ عنوان فیلم سینمایی و مستند متقاضی حضور در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شدند. این در حالی است که حتی، از رژیم اشغالگر صهیونیستی هم برای دبیرخانه بین‌الملل جشنواره فیلم رسیده است که مطابق آئین‌نامه جشنواره پذیرفته نمی‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پانزدهمین […]

سینماگران ۷۳ کشور جهان با ارسال۹۰۶ عنوان فیلم سینمایی و مستند متقاضی حضور در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شدند. این در حالی است که حتی، از رژیم اشغالگر صهیونیستی هم برای دبیرخانه بین‌الملل جشنواره فیلم رسیده است که مطابق آئین‌نامه جشنواره پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ با اعلام این خبر از تنوع مضامین و موضوعات آثار دریافتی جشنواره خبر داد و عنوان کرد: موضوعاتی از قبیل: ائتلاف ننگین وهابیت با صهیونیسم جهانی در طراحی نقشه‌های شوم و جنایت علیه مسلمانان، اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم در حمایت از گروههای تروریستی، تکفیری و داعش در منطقه، مقامت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و حامیانش، جنایات داعش و جریانات تکفیری و سلفی، بدعهدی‌های آمریکا و بی اعتنایی این کشور نسبت به پیمان نامه‌های بین‌المللی، سرکوب جنبش‌های آزادی خواه از سوی نظام سلطه و اعمال تبعیض و احجاف و بی عدالتی نسبت به اقلیت‌ها و مهاجران در کشورهای غربی از جمله موضوعات و مضامین این آثار را تشکل می‌دهند.

بر پایه این خبر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دوره گذشته شاهد شرکت فیلمسازان ۶۷ کشور جهان بوده که در دوره پانزدهم آمار کشورهای متقاضی به ۷۳ کشور رسیده است. شرکت ۶۹۱ فیلم مستند و ۲۱۵ اثر سینمایی در این دوره جشنواره چشمگیر است و متقاضیان شرکت در بخش فیلم‌های سینمایی این دوره جشنواره بیش از دو برابر در مقایسه با دوره‌های پیشین شده‌اند.

کشورهایی نظیر سوریه، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، کانادا، سوئد، نروژ، لائوس، سنگاپور، تایلند، آلمان،هلند، ترکیه، کره، ایتالیا، انگلیس، فنلاند، بلژیک، یونان، روسیه، استرالیا، هند، دانمارک،بنگلادش، لهستان، کنگو، قطر، چین، سوئیس، اسرائیل، بوسنی و هرزگوین، عربستان، شیلی، بلاروس، لبنان، برزیل، بلغارستان، اردن،ونزوئلا، تایوان، چچن، چک اسواکی، و … از جمله کشورهای شرکت کننده هستند و دو کشور فرانسه و آمریکا بیش‌ترین آثار را برای دبیرخانه بین‌الملل جشنواره ارسال کرده‌اند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال در دهه اول آذر (همزمان با هفته گرامیداشت بسیج) و درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور سینماگران داخلی و خارجی در بخش‌های اصلی «مسابقه سینمای ایران»و«مسابقه سینمای بین‌الملل» شامل: فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی، فیلم‌های مستند، بخش جلوه‌گاه نور، بخش روایت نو (مسابقه فیلمسازان اول) و مسابقه سینمای بین‌الملل شامل فیلم‌های سینمایی و کوتاه و مستند، جایزه عماد مغنیه و بخش‌های جنبی پیش بینی شده است. این جشنواره به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی و سینمایی کشور و به دبیری محمد خزاعی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار