رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
سری جدید «عکس های تکان دهنده» روی آنتن شبکه پرس تی وی

دوربینی که لحظه شهادت صاحبش را ثبت کرد

سری سوم مجموعه مستند «عکس های تکان دهنده» (Pictures that shake the world) از این هفته از شبکه پرس تی وی پخش می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش الطافی در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه ای تولید شده و پنج […]

سری سوم مجموعه مستند «عکس های تکان دهنده» (Pictures that shake the world) از این هفته از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش الطافی در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه ای تولید شده و پنج شنبه ها روی آنتن خواهد رفت.

سری سوم این مجموعه با پخش مستندی پیرامون عکس دو شهید جنگ تحمیلی که با دوربین یکی از آنها گرفته شده است، آغاز می شود. این عکس، شهید علی شاه آبادی و دوستش شهید عباس حصیبی را نشان می دهد و در ۹ ژانویه ۱۹۸۷ در جریان عملیات کربلای ۵ در شلمچه به ثبت رسیده است.

اولین قسمت از سری سوم مجموعه «عکس های تکان دهنده» داستان ثبت این عکس را روایت می کند که در جریان آن علی که دوربینش را همراه برده بود تا از همرزمانش در جریان عملیات کربلای ۵ عکس بگیرد به همراه عباس در یکی از سنگرها منتظر فرصتی بودند تا از معبر بگذرند که در این زمان، سیمی‌نُف عراقی شلیک می شود و تیر پس از برخورد با عباس از پیشانی او نیز رد می شود و به این ترتیب آخرین حلقه نگاتیوی که علی در دوربین انداخته بود، عکس خودش را شکار می کند. کمی بعد از این اتفاق، رزمنده ای ناشناس که از آن معبر عبور می کرده، دوربین علی را برمی دارد و عکس این دو شهید را ثبت می کند.

این عکس یکی از مهمترین عکس‌های جنگ هشت ساله ایران و عراق است و این لحظه به نمادی از دفاع مقدس در ایران تبدیل می شود.

مجموعه برنامه «عکس های تکان دهنده» ضمن بررسی تاریخچه عکاسی خبری، مهمترین عکس های خبری سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جهان را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

پخش مجموعه برنامه «عکس های تکان دهنده» از پنجشنبه ۱۲ مهر ماه از شبکه پرس تی وی آغاز می شود و هر هفته ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران از این شبکه پخش خواهد شد. تکرار این برنامه نیز جمعه ساعت ۱۷:۲۰ ، شنبه ۰۷:۰۰ ، یکشنبه ۱۴:۰۰و دوشنبه ۲۰:۰۰پخش می شود.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار