تئاتر
کد خبر : 28177
دوشنبه - 16 مهر 1397 - 13:59

مرور خاطرات گذشته در تصادف «پل یادگار»

کارگردان نمایش «پل یادگار» عنوان کرد این اثر نمایشی ماجرای تصادف ۲ دختر روی پل یادگار را به تصوری می کشد که باعث مرور خاطراتی در گذشته آنها می‌شود.

سمیرا زائری کارگردان نمایش «پل یادگار» که به تازگی اجرای عمومی خود را در تماشاخانه باران آغاز کرده است در این باره گفت: این اثر نمایشی که از ۱۵ مهر در تماشاخانه باران اجرای خود را آغاز کرده است برگزیده چهارمین جشنوراه تئاتر باران است و تقدیر بازیگری، تندیس نمایشنامه و تقدیر کارگردانی را در جشنواره تئاتر باران از آن خود کرده و به عنوان اثر برتر جشنواره برای اجرای عموم با حمایت کمپانی تئاتر باران روی صحنه رفته است.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «پل یادگار» راجع به تصادفی است که روی پل یادگار بین ۲ دختر اتفاق می افتد و باعث یادآوری اتفاقاتی در گذشته می شود. در طرح توسعه پل یادگار، پارکی وجود داشته است که آن را خراب می کنند و این اتفاق آبستن ماجراهایی می شود. این ۲ دختر به صورت جداگانه در آن پارک خاطرات مشترکی داشته اند که این تصادف باعث مرور این خاطرات می شود. این نمایشنامه از خاطره شخصی پریسا نوروزی نویسنده اثر شکل گرفته و شاخ و برگ پیدا کرده است.

زائری یادآور شد: نکته مورد توجهی که در متن اثر برجسته شده، صداقتی است که درباره زندگی آدم ها و اتفاقاتی که در شهر تهران ممکن است برای هرکسی رخ دهد، وجود دارد. این مساله که جامعه و اتفاقات اطراف باعث بروز تصمیماتی در زندگی افراد می شود که خودشان نقشی در آن ندارند. این نمایش اثری درباره تهران امروز و رخدادهای خوب و بدی است که در این شهر اتفاق می افتد.

وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: این نمایش رویکردی رئالیستی دارد که در آن یک سری اتفاقات سوررئال رخ می دهد چون فضایی برزخی برای کار انتخاب شده است که این ۲ دختر در آن گیر می کنند و همین مساله باعث می شود اتفاقات گذشته را مرور کنند.

نمایش «پل یادگار» به نویسندگی پریسا نوروزی و کارگردانی سمیرا زائری تا ۲۰ مهر هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه باران روی صحنه خواهد رفت.

سمیرا زائری و پریسا نوروزی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «وقتی پارک رو خراب می‌کنن که پل رو بسازن خیلی چیزا عوض می‌شه.»

منبع: مهر