رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
محمود اردلان در گفت‌وگو با آی‌فیلم:

زمان بازی در صحنه کربلا آب‌ نخوردم

محمود اردلان بازیگر نقش «زائده» و «زهیر» در سریال «مختارنامه» گفت: برای ایفای نقش زهیر در صحنه کربلا و نماز ظهر عاشورا، آب نخوردم تا کامل این حس را درک کنم. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، محمود اردلان بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: مخاطبان، بازی من در نقش «زائده» را دوست داشتند. در […]

محمود اردلان بازیگر نقش «زائده» و «زهیر» در سریال «مختارنامه» گفت: برای ایفای نقش زهیر در صحنه کربلا و نماز ظهر عاشورا، آب نخوردم تا کامل این حس را درک کنم.

به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، محمود اردلان بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: مخاطبان، بازی من در نقش «زائده» را دوست داشتند. در این نقش حضور بازیگران حرفه ‌ای مثل آقای اصلانی و عرب‌نیا در صحنه‌ها باعث جذابیت بیشتر این نقش می‌شد؛ اما در نقش زهیر تمام بار صحنه روی خودم بود. چه در چادر و بازی مقابل خانم بوبانی و چه در میدان جنگ و نماز ظهر عاشورا. نقش زهیر ملودرام قوی‌تر داشت. ایجاد حسی که مخاطب با دیدن آن اشک بریزد.

ایفاگر نقش «زهیر» در این سریال افزود: حضور در نماز ظهر عاشورا در حالی که لب‌هایم از تشنگی خشک شده علی‌رغم مسائل سخت فیزیکی، از جمله گریم سخت با لاتکس روی صورت، گرمای بالای ۵۰ درجه و شمشیر سنگینی که در دست داشتم، نیزه‌هایی که هر کدام دو متر طول داشت و… کار سختی بود؛ اما درام این نقش برای من بسیار جذاب بود.

اردلان که هم‌زمان دو نقش در «مختارنامه» ایفا کرده‌است، گفت: از ابتدا بنا نبود عاشورا به این شکل نمایش داده شود. ولی بعد از مدتی قرار شد که وقت بیشتری بگذاریم. بنا شد از بازیگران سرشناس سینمایی برای نقش «زهیر» استفاده کنیم ولی کار سختی بود آموزش‌دادن به یک هنرپیشه سرشناس برای حضور در این نقش بازی با شمشیر و نیزه واقعی. بعد به من پیشنهاد شد که بازی کنم و من هم گفتم که ایفای این نقش آرزوی من است.

وی با بیان اینکه برای بازی در نقش زهیر، گریمش هر روز حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می‌برده، اظهار کرد: با وجود این، خدا انرژی خاصی به همه‌مان داد و توانستیم از پس این کار بربیاییم طوری که خستگی از تن همه درآمد.

بازیگر نقش «زهیر» گفت: زمان بازی در این صحنه، آب نخوردم تا کامل این حس را درک کنم. قدرت عجیبی پیدا کردم. نقش‌های اکشن زیادی بازی کردم ولی این نقش بسیار برای من  عجیب بود. وقتی آخرین پلان تمام شد داخل چادر رفتم و گریه کردم و آرزو کردم کاش یک فیلم سینمایی منحصر به زهیر ساخته می‌شد.

وی که هم‌زمان با بازیگری، طراحی صحنه‌های جنگی را هم برعهده داشته است، در این مورد گفت: پیش از این برای طراحی صحنه‌های اکشن در پروژه‌های تاریخی به سوریه رفته بودم. سوری‌ها سال‌ها با اروپایی‌ها کار می‌کردند و به‌نوعی من این کار را از آن‌ها یاد گرفتم. علاقه زیادی به کار در پروژه‌های تاریخی دارم چه تاریخ معاصر و چه تاریخ اسلام.

طراح صحنه‌های جنگی «مختارنامه» افزود: من به انجام کارهای اکشن در پروژه‌ها علاقه‌مند شده بودم؛ چون سال‌هاست که کاراته کار می‌کنم و عضو فدارسیون هستم. سر پروژه «مختارنامه» ابتدا طراحی‌ها را به  میرباقری نشان دادم و ایشان هم خوششان آمد و این شد که من به این سمت رفتم و پس از آن در «معمای شاه» و «تبریز در مه» هم حضور داشتم.

اردلان با بیان اینکه در پروژه «سلمان فارسی» هم حضور دارد، گفت: در پروژه ‌های زیادی حضور داشتم. ولی از بازی در مقابل دوربین میرباقری چیزهای زیادی یاد گرفتم. او بازیگری را در من زنده کرد.

وی درباره بازپخش «مختارنامه» از آی‌فیلم گفت: من این شبکه را خیلی دوست دارم. بازپخش سریال «مختارنامه» را هم در این شبکه می بینیم. این بازپخش‌ها باعث می‌شود که ما متوجه نقایص کارمان بشویم و سعی کنیم آنها را برطرف کنیم.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار