رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی روز گذشته درباره تخلف محرز در تبلیغات نمایش بینوایان به تهیه‌کنندگان این نمایش تذکر داده می‌شود؛ اما هر دو تهیه‌کننده در یک حرکت مشترک نظر شورا را به سخره گرفتند. در حالی که هفته‌های گذشته بیشتر توجه رسانه‌ها به تخلفات تبلیغاتی حسین پارسایی، از مدیران فرهنگی کشور معطوف شده است، […]

شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی روز گذشته درباره تخلف محرز در تبلیغات نمایش بینوایان به تهیه‌کنندگان این نمایش تذکر داده می‌شود؛ اما هر دو تهیه‌کننده در یک حرکت مشترک نظر شورا را به سخره گرفتند.

در حالی که هفته‌های گذشته بیشتر توجه رسانه‌ها به تخلفات تبلیغاتی حسین پارسایی، از مدیران فرهنگی کشور معطوف شده است، شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی تحت فشار رسانه‌ها،  روز یکشنبه ۲۲ مهر تشکیل جلسه می‌دهد و به گفته شهرام کرمی با اتفاق آرا نظر به ارائه تذکر به تهیه‌کنندگان نمایش «بینوایان»، میثم احمدی و محمد قدس می‌دهند. اگرچه به نظر رأی مذکور مخدوش است؛ چرا که مجوزهای لازم برای هر نمایش به نام کارگردان نمایش صادر می‌شود و به نظر می‌رسد اهالی شورا – که از دوستان قدیمی حسین پارسایی به حساب می‌آیند – نسبت به رفتار پارسایی چشم‌پوشی کرده‌اند.

با این حال با اعلام رأی شورا، میثم احمدی و محمد قدس در یک حرکت مشترک نظر شورا را به سخره گرفتند. میثم احمدی در حساب شخصی خود تصویر زیر را منتشر کرده است:

محمد قدس نیز در یک پست کنایه‌آمیز تصویر زیر را منتشر کرده است:

شهرام کرمی در پیامی گفته است تهیه‌کنندگان حق به سخره گرفتن نظر شورا را نداشته و این رفتار قدس و احمدی نشان دهنده زیاده‌خواهی و بی‌انصافی آنان است. در حالی که حسین پارسایی، کارگردان «بینوایان» روی آنتن زنده شبکه چهار از خانواده تئاتر درخواست رفتار مهربانانه داشت، رفتار زیردستان او با این گفته مدیرکل هنرهای نمایشی مواجه شده است: «مهربانی شورای مرکزی بابت رعایت حرمت هنرمندان است. این رفتار نوعی بی‌حرمتی به همه اعضای شوراست.»

شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی اساساً از هنرمندان شاغل در تئاتر تشکیل شده است.

حسین پارسایی نسبت به این توهین واکنشی نشان نداده است. آقای پارسایی در حالی نسبت به وضعیت شکل گرفته سکوت می‌کند که خود مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی را در میانه دهه هشتاد برعهده داشته است و این روزها بر کرسی دفتر نمایش خانگی تکیه زده است.

چندی پیش وزیر فرهنگ در توییت نسبت به رفتارهای توأم با تبختر و تفرعن شکل گرفته در تئاتر از اداره کل هنرهای نمایشی خواسته اقدامات لازم صورت گیرد؛ اما به نظر می‌رسد چنین اقتداری در اداره کل هنرهای نمایشی یا بدنه وزارت فرهنگ وجود ندارد. کما اینکه در اعتراض بیشتر رسانه‌ها نسبت به رفتار حسین پارسایی، وزیر فرهنگ هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده است.

از نکات قابل توجه رخ داده درباره نمایش «بینوایان» سانسور بخشی از یک نمایش به واسطه نام بردن از هتل اسپیناس پالاس، محل اجرای بینوایان است. مشخص نیست به چه دلیلی شورای نظارت از نام بردن محل اجرای یک نمایش در نمایشی دیگر هراس دارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار