رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

نشست پرسش و پاسخ بازیگران و دست اندرکاران تولید سریال «دلدادگان» در میان اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ همزمان با پایان مجموعه «دلدادگان» بازیگران و عوامل این سریال با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند. در این جلسه که در مرکز همایش های […]

نشست پرسش و پاسخ بازیگران و دست اندرکاران تولید سریال «دلدادگان» در میان اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ همزمان با پایان مجموعه «دلدادگان» بازیگران و عوامل این سریال با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

در این جلسه که در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد بخش های اعظم سوالات به پایان بندی سریال مربوط می شد. در این نشست ایرج محمدی تهیه کننده، منوچهرهادی کارگردان و بابک کایدان و مهدی  محمدنژادیان نویسنده گان اثر و ملیکا شریفی نیا، مهرانه مهین ترابی، سانیا سالاری، سمیرا حسن پور  و بهشاد شریفیان   بازیگران «دلدادگان» حضور داشتند.

علاوه بر عوامل تولید مجموعه  «دلدادگان»جعفر عبدالملکی قائم مقام مدیر شبکه سه، غلامرضاالماسی مدیر فیلم و سریال شبکه پنج، علی حمیدی قائم مقام مرکز سیمافیلم و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما نیز در جلسه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست ایرج محمدی با قدردانی از اعتماد مدیران سیماگفت: ازهمراهی مدیران سیما در زمینه ساخت این سریال تشکر می‌کنم.

وی همراهی منوچهر هادی به عنوان کارگردانی شناخته شده را فرصتی مغتنم دانست و افزود: از همان ابتدا هادی به من قول داد این مجموعه را برای دل مردم و باپدستمزد پایین تولید کند. اولین قرارد داد با این نگاه مارا دلگرم کرد و شاید همین دلدادگی به مردم باعث شد نام سریال از «پاهای بیقرار» به «دلدادگان» تبدیل شود.

 تهیه کننده سریال در همان ابتدا با سوالی در مورد پایان بندی مجموعه رو به روشد و در پاسخ گفت:فضای مجازی فرصت جدیدی را در اختیار مخاطبان قرار داده که در آن می توانند عوامل سریال را به چالش کشند.

وی از مردم خواست تا از مرز انصاف گذر نکنند و از حرف های توهین آمیز پرهیز نمایند. من در فضای مجازی چندان فعال نیستم و فکر می کنم نباید این فضا بلای جان ما شود.

حق با مخاطب است

محمدی با اشاره به مشکلات مالی در تولید آثار نمایشی سیما تاکید کرد: تولید اثری همچون «دلدادگان» با بیش از ۴۰۰ لوکیشن و ۳۰ بازیگر اصلی به لحاظ تامین مالی کاری دشوار است. تمامی عوامل ما را در جریان تولید همراهی کردند حتی یکی از عوامل در جریان تولید مقداری بودجه به کار تزریق کرد. در طول توقف میان دو فصل متاسفانه خانم بهرام رفتاری متفاوت از خود نشان داد. باید تاکید کنم شاید به لحاظ حقوقی ایشان حق داشت اما در نهایت به نظرم حق با مخاطب است و رفتار ایشان نادیده گرفتن حقوق بیننده است.

وی در ادامه اضافه کرد: نمی توانستیم پروژه را تعطیل کنیم آقایان هادی و کایدان به دیدن ایشان رفتند اما متاسفانه خانم بهرام همکاری نکرد و ما مجبور شدیم کار را بدون او دنبال کنیم.

 تهیه کننده مجموعه «دلدادگان» با قدردانی از بازیگران دیگر مانند مهین ترابی ، مسعود رایگان و شاهرخ استخری تاکید کرد: هنوز دستمزد تعدادی از عوامل پرداخت نشده است و همگی تا پایان پروژه با ما همکاری کردند.

محمدی با یادآوری خاطرات خود در زمان فوت مرحوم پوپک گلدره در جریان ساخت سریال «نرگس» ادامه داد: آن زمان تلویزیون به ما گفت بودجه می دهیم تا کار را محددا بسازید اما با جایگزینی هنرپیشه دیگر کار را به اتمام رساندیم. در این مجموعه هم نباید اجازه می دادیم پروژه تعطیل شود بنابراین پایان بندی دیگری برایش نوشتیم. این تغییرات به مضمون لطمه نزد.

تعداد مخاطبان را اعلام کنید

محمدی با اشاره به میزان رضایت بینندگان گفت: براساس آمار تماس های تلفنی ۱۶۲ بینندگان مجموعه «دلدادگان» رضایتمندی خوبی از این سریال داشته اند. امیدوارم این آمار در طول پخش سریال نیز اطلاع رسانی شود.

محمدی در مورد تغییرات کنداکتور چخش نیز توضیحاتی ارائه کرد و  افزود: به دلیل پربیننده بودن شبکه سه تهیه یک جدول پخش کاری دشوار است ولی همین پربیننده بودن و تغییرات جدول به سریال آسیب زد. البته کارهای آقای هادی و دوستان در فضای مجازی باعث شد اطلاع رسانی سرعت پیدا کند.

 درادامه این نشست منوچهر هادی کارگردان مجموعه به نحوه تبلیغات این اثر اشاره کرد و گفت: در طول کار با تعدادی از عوامل و بازیگران قرار گذاشتیم سر یک ساعت در مورد سریال اطلاع رسانی کنیم این اقدام برای خودنمایی نبود بلکه می خواستیم از این فضا به نحوی موثر در دیده شدن کار استفاده کنیم.

 بابک کایدان نویسنده سریال «دلدادگان» در ادامه این نشست از تولید محتوای اثر سخن گفت و افزود: کار با شیبی ملایم جلو رفت و در فصل دوم با رویکردی جدید توانستیم کاری متفاوت ارائه کنیم . به نظرم بینندگان نیز این روش را پسندیدند و کار خوب دیده شد.بنابراین با کسانی که می گویند این نوع روایتگری به کار ضربه زد موافق نیستم.

بازیگران سریال دلدادگان از دیده شدن در تلویزیون گفتند

سمیرا حسن پور بازیگر این سریال نیر مدیوم تلویزیون را اعجاب آور دانست و گفت: پیش از این در چند نقش سینمایی حضور داشتم اما در سریال «دلدادگان» دیده شدم.

ملیکا شریفی نیا نیز کار در تلویزیون را لذت بخش توصیف کرد و گفت: این مدیوم را می شناسم و برآن مسلط هستم.

سالاری بازیگر نقش ارغوان نیز که اولین حضور خود در اثری نمایشی را تجربه می کرد از باید و نباید های حوزه نمایشی سخن گفت و تاکید کرد: باید براساس قوانین کار کرد.

در پایان این نشست قائم مقام مدیر شبکه سه  به نمایندگی از مدیر شبکه از عوامل سریال قدردانی کرد. همچنین حمیدی قائم مقام سیما فیلم از تلاش های شبانه روزی گروه قدردانی کرد.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار