رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

سینمای مقاومت تنها با حمایت از بخش خصوصی و افزایش تبلیغات فرا وطنی به پیشرفت در سطح بین‌المللی می‌رسد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت، محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده سینما، محتوای فیلم‌های دفاع مقدس و مقاومت را عاملی برای موفقیت جشنواره فیلم مقاومت معرفی کرد و گفت: مقاومت […]

سینمای مقاومت تنها با حمایت از بخش خصوصی و افزایش تبلیغات فرا وطنی به پیشرفت در سطح بین‌المللی می‌رسد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت، محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده سینما، محتوای فیلم‌های دفاع مقدس و مقاومت را عاملی برای موفقیت جشنواره فیلم مقاومت معرفی کرد و گفت: مقاومت بخشی از هویت ما در تاریخ است و با تولید فیلم و اختصاص جشنواره فیلم به این بخش، بر اهمیت تاریخ انقلاب تاکید می‌شود. در شرایط سینمای امروز، فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت با مشکل تکرار موضوع روبرو است در حالی که جنگ تحمیلی سراسر حرف ناگفته است و فیلم، بهترین ابزار برای پرداختن به موضوعات خاص در این ژانر محسوب می‌شود.

وی افزود: زمان زیادی از جنگ جهانی دوم گذشته است اما همچنان، در فیلم‌های خارجی به این موضوع اشاره شده و مخاطب بسیاری از کشورهای مختلف را به خود جذب کرده است. جنگ تحمیلی و مقاومت ۸ ساله مردم ما نیز رویداد مهمی در تاریخ ایران است که نباید هیچ گاه فراموش و یا به موضوعی عادی تبدیل شود. قطعا موضوعاتی در این عرصه وجود دارد که نه تنها برای مخاطب ملی جالب است بلکه در سطح بین المللی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

قاسمی معتقد است فیلمسازان حرفه‌ای قادرند مطابق با شرایط و نیاز جامعه امروز به موضوعات مقاومت و دفاع مقدس پرداخته و مسائل جدیدی را به تصویر بکشند. چرا که داستان فیلم باید با سلایق جامعه امروز تطابق داشته و بر محتوایی غنی تاکید کند.

وی محتوای سینمای مقاومت را محدود به سه دوره زمانی می‌داند و خاطر نشان کرد: محتوای سینمای مقاومت در طی زمان با جوانب متفاوتی از مقاومت و دفاع مقدس روبرو بوده است. دوره اول این سینما در همراهی با روزهای جنگ، نقش تبلیغ و ترویج مبازره علیه باطل را برعهده داشته است. با پیروزی انقلاب اسلامی، سینما وارد دوره دوم شده و محتوا به ثبات و تایید جشن پیروزی تغییر یافت. با گذشت زمان، تبعات جنگ ایران و عراق زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داد و محتوای سینمای مقاومت را برا ی سومین دوره متحول ساخت.

این تهیه کننده سینما، تقویت محتوای فیلم‌های مقاومت را منوط به تغییر زاویه دید فیلمسازان معرفی کرد و اظهار داشت: فضای فیلمسازی امروز به تغییر زاویه دید نسبت به مقاومت، حمایت‌های مالی و تبلیغاتی از فیلم‌ها و تبیین سیاست‌های حمایتی جدید از جانب مسئولان نیازمند است تا جلوه‌های دیگری از این رویداد مهم را به نمایش گذاشته و سینمای مقاومت را به جایگاه اصلی خود رساند.

وی جشنواره جهانی فیلم مقاومت را فضایی برای سنجش و ارتقای فیلم‌های مقاومت و دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: تاکید بر موضوعات فرامتنی در آثار راه یافته به این جشنواره، منجر به کمتر دیده شدن فیلم‌ها در سطح بین المللی شده است. در این شرایط مخاطب برای درک موضوع فیلمنامه نیاز به پیشینه ذهنی داشته و امکان درک موضوع را برای مخاطب خارجی دشوار می‌کند.

قاسمی ادامه داد: پرزنت قوی و تبلیغات فیلم‌های مقاوت یکی دیگر از عوامل موفقیت این آثار در سطح بین المللی است که با حمایت ویژه و اختصاص بودجه به بخش خصوصی محقق می‌شود.

ناگفته نماند پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت همزمان با هفته بسیج از ۵ تا ۹ آذر ماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار