تئاتر
کد خبر : 29376
سه شنبه - 15 آبان 1397 - 20:05

مرگ “تنها چیز قطعی” در زندگی

سعید شیشه گر کارگردان نمایش “تنها چیز قطعی” در گفتگوی اختصاصی با سینماخانه عنوان کرد: تنها چیز قطعی در زندگی همه ما، مرگ یکی از قطعیات موجود در این دنیا می باشد. اما خود موضوع مرگ چیزی هست که خیلی ابهامات در مورد آن وجود دارد. مثلا این جمله معروف را که می گوید: جوری زندگی کنید که انگار روز آخر عمرمان می باشد. تصور کنید که می خواهید این را عملی کنید. حتما کارهایی خواهید کرد که تا به حال آن را انجام نداده اید یا اینکه بعد از مرگ چگونه دنیایی در پیش رو خواهیم داشت و با چه رنگ و حالی است و اینکه اصلاً در درون قبر بر ما چه خواهد گذشت. این ابهامات من را بر آن داشت تا پازلی سورئال در ذهن ترسیم کنم و در نهایت به صورت کاملا مینیمالیستی به آن بپردازم.
شیشه گر ادامه داد: تنها چیز قطعی به صورت یک کار تجربی در تلفیقی از دو سبک تئاتر روایی و ارسطویی بنا گشته که جهانی را برای تماشاگر ترسیم می کند تا تماشاگر بتواند رو در روی واقعیت قرار گرفته و در این تجربه سهیم باشد.


در آخر اینکه هیچکس زنده از این دنیا بیرون نخواهد رفت موضوعی قطعی برای همه ما می باشد که هیچ راه فراری برای آن وجود ندارد .
کارگردان این نمایش هدف از اجرای آن سهیم نمودن این نگاه و تجربه در مقوله مرگ و نیستی با مخاطب اعلام کرد.
ناصر ارباب روابط عمومی این نمایش افزود: نمایش “تنها چیز قطعی” از ابتدا تا بیست و پنجم آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۹:۴۵ در عمارت نوفل لوشاتو واقع در خیابان نوفل لوشاتو کوچه زیبا به اجرا می رود که پذیرای هنردوستان گرامی می باشد و با توجه به استقبال تماشاگران امکان تمدید آن وجود ندارد و تاکنون هنرمندانی نظیر مرجانه گلچین، معصومه کریمی، میرنادر مظلومی و …به تماشای این نمایش نشسته اند.
نمایش “تنها چیز قطعی” به نویسندگی دانکن مک لین و ترجمه نورا موسوی نیا ، طراحی و کارگردانی سعید شیشه گر و همچنین با بازی مهرشاد شهسوار حقیقی در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می رود.


دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: اجراگران: دریا پیرزاده، مرضیه سیف، آرش بلوچی،فرزین زمان خان؛ دستیاران کارگردان: امیر محمد خوشنواز، نیوشا حسینی نیک ؛ طراح نور و صدا: امیر محمد خوشنواز ؛ طراحان گرافیک: حامد هاشمی و آرش بلوچی ؛ عکاسان: ماریا بزرگی و زهرا جعفری سرابی؛ منشی صحنه : نیوشا حسینی نیک؛ طراح پوستر و بروشور: حامد هاشمی؛ تبلیغات فضای مجازی و رسانه دیجیتال: گروه هنری پژواک؛ مدیر تبلیغات : مریم شریعتی؛ مدیر روابط عمومی: ناصر ارباب

سینماخانه / خبرنگار و عکاس: پیام احمدی کاشانی