تئاتر
کد خبر : 29381
سه شنبه - 15 آبان 1397 - 20:55
توسط اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شد؛

۶۹ بلیت فروخته شده در مقابل ۸۸۰۰ بلیت مهمان برای نمایش سالن اصلی

جدیدترین آمار مخاطبان آثار مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج منتشر شد که در آن تعداد بلیت فروخته شده و مهمان نمایش «خاتون» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر قابل تأمل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مجموعه تئاتر شهر که در هفته گذشته میزبان ۴ نمایش بوده آمار تماشاگران خود را به تفکیک هر اجرا اعلام کرده است. نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش که در سالن اصلی این مجموعه روی صحنه است طی ۱۸ اجرایی که تا ۱۱ آبان ماه داشته میزبان ۸۸۷۷ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۶۱ بلیت تمام بها، ۸ بلیت نیم بها و ۸۸۰۸ بلیت مهمان ارائه شده که در گیشه ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ثبت شده است.

نمایش نقاشی «اشر» به کارگردانی فریبرز کریمی که ۱۳ نوبت در سالن قشقایی اجرا کرده از سوی ۸۴۹ تماشاگر دیده شده است. برای این نمایش ۴۱۳ بلیت تمام بها ، ۶۱ بلیت نیم بها ، ۷۹ بلیت تخفیف دار و ۲۹۶ بلیت مهمان صادر شده که در گیشه ۱۵۲ میلیون و ۱۰ هزار ریال برایش ثبت شده است.

نمایش «ابوالهول» به کارگردانی داوود پورحمزه نیز ۱۳ نوبت در پلاتو اجرا روی صحنه رفته است. این نمایش را ۴۰۵ تماشاگر دیده اند. ۲۰۷ بلیت تمام بها، ۴۹ بلیت تخفیف دار و ۱۴۹ بلیت مهمان برای این نمایش ارائه شده که در گیشه ۳۵ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال برایش داشته است.

نمایش «خاموشخانه» به کارگردانی مهدی مشهوری نیز ۵ اجرای خود را در سالن سایه پشت سر گذاشته است. این نمایش میزبان ۱۷۵ تماشاگر بوده که شامل ۸۴ بلیت تمام بها ، ۸ بلیت نیم بها ، ۸۳ بلیط مهمان می شود. گیشه این نمایش ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال ثبت شده است.

تماشاخانه سنگلج نیز که از ۲ آبان میزبان نمایش «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان شده تا ۱۳ آبان میزبان ۱۱۹۵ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۴۸۰ بلیطت تمام بها (۳۱۴ بلیت ۴۰ هزار تومانی – ۸۳ بلیت ۳۰ هزار تومانی و ۸۳ بلیت ۲۵ هزار تومانی)، ۳۹۵ بلیت نیم بها (۱۸۶ بلیت ۲۰ هزار تومانی، ۱۰۰ بلیت ۱۵ هزار تومانی و ۱۰۹ بلیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی ) و ۳۲۰ بلیت مهمان ارائه شده که جمع گیشه هفت اجرای اول ۲۳۸ میلیون و ۷۷۵ هزار ریال ثبت شده است.

تالار هنر در هفته گذشته اجرایی نداشته است.

به گزارش مهر، آمار ارائه شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی درباره میزان فروش و تعداد مخاطب نمایش «خاتون» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر حاکی از آن است که میزان فروش ویترین این مجموعه تئاتری از سالن های کوچک‌تر مجموعه پایین‌تر است.

نمایش های مناسبتی و با موضوع دینی باید در سالن های تئاتری به صحنه بروند اما انتخاب آثاری که به لحاظ کیفی سطح قابل قبولی برای جذب مخاطب ندارند جای تأمل دارد. زمانی آثار با مضامین دینی موفق و تأثیرگذار خواهند بود که به جای دعوت مخاطب با بلیت رایگان، با کیفیتی که ارائه می دهند مخاطب خود را جذب کنند.

منبع: مهر