رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

«ایران امروز» (Iran Today) این هفته ضمن مروری بر فاجعه بمباران شیمیایی سردشت به بررسی آمار و وضعیت قربانیان سلاح های شیمیایی در ایران می پردازد. به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه ضمن مرور حادثه بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط هواپیماهای بمب افکن عراقی در تیر ماه ۱۳۶۶ به بررسی آمار […]

«ایران امروز» (Iran Today) این هفته ضمن مروری بر فاجعه بمباران شیمیایی سردشت به بررسی آمار و وضعیت قربانیان سلاح های شیمیایی در ایران می پردازد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه ضمن مرور حادثه بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط هواپیماهای بمب افکن عراقی در تیر ماه ۱۳۶۶ به بررسی آمار قربانیان این حادثه که بیش از ۸ هزار نفر از جمعیت ۱۲ هزار نفری این شهر را شامل می شود، پرداخته است.

این برنامه در ادامه با اشاره به تعداد ۱۰۷ هزار نفری قربانیان سلاح های شیمیایی در ایران و وجود ۴۵ هزار نفر جانباز شیمیایی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، عوامل شیمیایی استفاده شده علیه ایران از جمله گاز وی ایکس، سارین، خردل و آثار حاصل از آنها شامل کوری، انواع سرطان، ناباروری و نقص عضوهای پیش از تولد را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

در این برنامه همچنین ضمن گفت و گو با چند نفر از قربانیان حمله شیمیایی به ایران پیرامون کشورهای دخیل در حمله شیمیایی علیه ایران، اسناد سازمان سیا از اطلاع آمریکا در مورد برخورداری صدام از سلاح های شیمیایی و بی اثر شدن قطعنامه شورای امنیت برای محکومیت بکارگیری سلاح شیمیایی توسط عراق در سال ۱۳۶۵ با وتوی آمریکا مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

ذخایر بزرگ سلاح های شیمیایی در اسراییل و استفاده از گازهای شیمیایی توسط اسراییل علیه نیروهای مصری در سال ۱۹۴۸، علیه فلسطینی های در دهه شصت، علیه لبنانی ها در دهه هشتاد و بر ضد نیروهای انتفاضه فلسطینی در دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ از دیگر موضوعات مورد بررسی در این برنامه است.

محمدرضا صدیقی مقدم مدیرکل مرکز مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا رحیمی نماینده مجلس شورای اسلامی و کمال موسوی جانباز شیمیایی ۷۰ درصد مهمانان برنامه این هفته «ایران امروز» هستند.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی یوسف پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی، ساعت ۰۰:۰۳ بامداد چهارشنبه ۲۳ آبان از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۰۶:۰۰ و ۱۹:۰۰ ، پنجشنبه ساعت ۰۸:۰۰ و شنبه ساعت ۱۱:۰۰ پخش خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار