رادیو و تلویزیون
کد خبر : 29676
سه شنبه - 22 آبان 1397 - 14:19
مستندی از هیسپان تی وی:

وقتی رویای زندگی در پاریس به کابوس بدل می شود

سوژه مهاجرت و چالش هایی که برای مهاجران در پی دارد همیشه برای مستدسازان جذابیت داشته است. هیسپان تی وی به سراغ یکی از این مستندها رفته تا داستان چند جوان افغانستانی را به تصویر کشد که رویای زندگی در فرانسه را دارند.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این مستند که در قالب سفرنامه تهیه شده، بیننده با چند تن از جوانان افغانستانی همراه می شود که قصد دارند برای داشتن زندگی بهتر عازم اروپا شوند و بالاخره بعد از تحمل سختی ها و عبور از کشورهایی چون ایران، ترکیه و ایتالیا، وارد فرانسه می شوند.

در ادامه و پس از ورود به فرانسه، دوربین این مستند به سراغ این جوان ها رفته ولی آن ها که تصور رویایی از این کشور داشتند، به محض ورود و دیدن واقعیت های جامعه دچار سرخوردگی شده اند، چون بدون سرپناه و اجازه کار آن ها قادر به داشتن زندگی در خور شان در این کشور اروپایی نیستند.

کلر بیلت و اولیور جوبارد کارگردانان در پایان این مستند به افغانستان برمی گردد و گروهی دیگر را نشان می دهد که به امید زندگی بهتر دوست دارند به فرانسه بروند و تصور یک زندگی رویای را در ذهن خود می پرورانند.

مستند «مهاجران» (Migrants) محصول سال ۲۰۱۵ و به کارگردانی کلر بیلت و اولیور جوبارد از روز پنج شنبه در سه قسمت ۲۵ دقیقه ای و از ساعت ۸:۳۰ به وقت تهران از هیسپان تی وی پخش و در ساعات ۱۵:۳۰ و ۲۱:۳۰ همان روز بازپخش می شود.