رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • دوشنبه 28 آبان 1397 - 10:05
  • کد خبر : 29934
  • تئاتر
  • چاپ خبر : استقبال از نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی
دبیر بخش مسابقه مقالات رادی شناسی اعلام کرد:

استقبال از نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی

تا پایان مدت زمان فراخوان بخش مسابقه ی مقالات رادی شناسی نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی، چکیده ی ۲۷ مقاله به دبیرخانه ی نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی ارسال شده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، دکتر روح الله جعفری، دبیر بخش مسابقه مقالات […]

تا پایان مدت زمان فراخوان بخش مسابقه ی مقالات رادی شناسی نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی، چکیده ی ۲۷ مقاله به دبیرخانه ی نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی ارسال شده است.
به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، دکتر روح الله جعفری، دبیر بخش مسابقه مقالات رادی شناسی این جشنواره با ابراز خرسندی از توجه هنرمندان، پژوهشگران، محققان و اصحاب قلم نسبت به این بخش از همیاری و مشارکت ایشان قدردانی کرد و افزود: در حال حاضر، ۲۷ چکیده‌ ی مذکور، کد گذاری شده که در اختیار هیئت داوران این بخش قرارداده می شود. داوران محترم طی یک هفته، به خوانش این چکیده‌ها مبادرت می‌ورزند و سپس در یک نشست رسمی، جمع‌بندی انتخاب مقالات راه یافته به مرحله ی نهایی جشنواره صورت می گیرد.
دبیر بخش مسابقه ی مقالات رادی شناسی نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی در ادامه خاطر نشان ساخت: از ۲۷ چکیده‌ ارسال‌شده، تعدادی از آن‌ها دو نویسنده به صورت مشترک داشته است و به ‌لحاظ آماری، ۱۰ زن و ۱۹ مرد نویسنده‌ی این چکیده‌ها هستند. ضمن این که این ۲۷ چکیده از شهرهای تهران، تبریز، کرج، مشهد، بابل، قم و… به دبیرخانه ارسال شده است و بیشترین تعداد آن ها از شهر تهران بوده است.
دکتر جعفری هم چنین اضافه کرد: موضوعات و عناوین بخش مسابقه ی مقالات رادی‌شناسی درپنج بخش شامل ۱- سبک زندگی ایرانی و بررسی نقش مفهوم شهر و شهرنشینی در شکل‌گیری تحولات اجتماعی ایران ۲- بررسی تطبیقی نمایش‌نامه‌های استاد اکبر رادی با آثار ادبیات نمایشی جهان ۳- گرته‌برداری، اقتباس و برداشت آزاد از آثار استاد اکبر رادی ۴- الف) تک‌آوایی یا چندآوایی در نقد آثار استاد اکبر رادی ب) بررسی آثار استاد اکبر رادی از دیدگاه نقد تکوینی ج) افق‌های تفسیر آثار استاد اکبر رادی از دیدگاه نقد هرمنوتیکی ۶- شیوه‌های کارگردانی نمایش‌نامه‌های استاد اکبر رادی، تعیین شده بودند که خوشبختانه هر پنج بخش مورد استقبال , پژوهشگران قرار گرفت و چکیده ی مقالات در همه بخش های یاد شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
بر اساس این گزارش، سمینار رادی شناسی در روز یکشنبه ۲۳ دی ماه برگزار می شود و مقاله‌های منتخب هیئت داوران این بخش، از سوی پژوهشگران در این سمینار ارائه خواهد شد. همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه ی این جشنواره، مقاله‌های انتخاب‌شده در ششمین جلد کتاب رادی‌شناسی نیز به چاپ می رسند.
نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه ۹۷ توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزارمی شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار