رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
گفتگو با يكي از اعضای هئيت داوران بخش خانواده شهدا

نگاهمان بیشتر به رویکرد محتوایی فیلم هاست

ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد علاوه بر داوری هیات‌های تخصصی در بخش‌های مختلف جشنواره، فیلم‌های منتخب سینمایی مسابقه ایران توسط خانواده شهدا نیز مورد داوری قرار گیرند و آثار برتر از نگاه خانواده شهدا، به صورت جداگانه معرفی شوند. مهدی محمودی یکی از داروان این بخش درباره نحوه شرکت و […]

ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد علاوه بر داوری هیات‌های تخصصی در بخش‌های مختلف جشنواره، فیلم‌های منتخب سینمایی مسابقه ایران توسط خانواده شهدا نیز مورد داوری قرار گیرند و آثار برتر از نگاه خانواده شهدا، به صورت جداگانه معرفی شوند.

مهدی محمودی یکی از داروان این بخش درباره نحوه شرکت و داوری این فیلم ها توسط خانواده شهدا گفت:در این بخش ما بهترین فیلم شرکت کننده در جشنواره فیلم مقاومت از منظر خانواده شهدا را انتخاب می کنیم . طبیعتا در جشنواره تیمهای داوری در چارچوب تخصصی خودشان به لحاظ حرفه ای فیلمها را می بینند و قضاوت می کنند. ولی نگاهمان بیشتر به رویکردمحتوایی فیلم هاست و  به دنبال محتوای ارزشی می گردیم. محتوای ارزشی که به زندگی واقعی نزدیک باشد. زبان هنر رساترین زبان برای انعکاس ارزشها و آرمانهاست و طبیعتا در این میان سینما از بی تکلفترین زبانهاست.

محمودی در پاسخ به این سوال که  چه اقشاری تشکیل دهنده هیات انتخاب بخش خانواده شهدا هستند؟ گفت:این هیات با مسئولیت کانون همبستگی فرزندان شاهد انتخاب شده اند. اعضای این هیات هفت نفر هستند و در ترکیبش کسانی حضور دارند که به طور تخصصی در حوزه ی سینما فعال بوده اند. کسانی که فیلم مستند ساخته اند.کسانی که در صحنه جبهه های مقاومت حضور داشته اند.برای مثال یکی از عزیزانمان جانباز قطع نخاع ویلچریست که مدافع حرم هستند. کسانی حضور دارند که فرزند شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند. همچنین دو تن از همسران شهدای فاطمیون اففانستان در این هیات نیز حضور دارند. در کل سعی شده که ترکیب کمیته داوران تلفیقی از انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و در کل جریان مقاومت باشد.

وی در ادامه در خصوص نحوه انتخاب فیلم ها گفت: ما در بحث فیلمهای جبهه مقاومت، آنچه که به عنوان مسئله اصلی مد نظرمان است، استفاده از فرصت بازگویی حماسه های مقاومت است .نکته ای که باید به آن توجه داشت، پیوند نسل کنونی با این آثاراست. ما سعی کردیم که نماینده ی شایسته ای برای خانواده شهدا جهت داوری این آثار باشیم.

محمودی در پایان گفت: ایثار  و شهادت از وجوه تشابه جریان مقاومت و جنگ تحمیلی هشت ساله است. این بعد مهمی است که فیلمسازان نباید از آن غافل بمانند. همچنین زمینه های حضور زرمندگان در این جبهه ها بایستی مورد توجه قرار گیرد. و به عنوان نکته آخر باید ذکر کرد که این رشادتها بایستی برای نسل جوان دسترس پذیر باشد. وقتی فیلمها خیلی آرمانی و قهرمان پرورانه باشند از دسترس نسل جوان خارج می شوند و ارتباط برقرار کردن سخت

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار