رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
فردا در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

چهره سال مقاومت ۲۰۱۸ معرفی می شود

بهترین فیلمسازان سینمای مقاومت و چهره سال مقاومت فردا ۹ آذر ماه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دوسال اخیر معرفی می شوند. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و بزرگ‌ترین گردهمایی فیلمسازان انقلابی جهان فردا ۹ […]

بهترین فیلمسازان سینمای مقاومت و چهره سال مقاومت فردا ۹ آذر ماه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دوسال اخیر معرفی می شوند.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و بزرگ‌ترین گردهمایی فیلمسازان انقلابی جهان فردا ۹ آذر ماه ساعت ۱۸ با حضور مسئولان لشگری و کشوری، اعضای صنوف سینمایی، خانواده شهدا، تعدادی از رایزنان فرهنگی و سفرا و همچنین سینماگران، هنرمندان و اصحاب رسانه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

بر این اساس رقابت فیلمسازان از ۵ قاره جهان منتج به انتخاب برگزیدگان فیلم های سینمایی ایران و بین الملل، برگزیدگان بخش عماد مغنیه، برندگان آرای تماشاگران، برگزیدگان داوری خانواده شهدا، جایزه و… خواهد شد.

در این مراسم نتیجه رقابت ۱۸۸ فیلمساز از سینماگران داخلی و خارجی در مسیر جشنواره مقاومت از پنج قاره و از ۲۳ کشور مشخص می شود که توسط ۵۷ نفر از چهره‌های مطرح و شناخته شده سینِمای ایران و جهان کار داوری در بخش‌های مختلف جشنواره را بر عهده گرفته بودند.

در پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت  ۲۴ فیلم شامل:  ۹ فیلم سینمایی و ۱۵ فیلم مستند از ۲۳ کشور در این رقابت حضور دارند و در مجموع سوریه با ۴  فیلم و آمریکا، روسیه و لبنان هر یک با سه فیلم بالاترین آمار حضور در بخش مسابقه این دوره جشنواره مقاومت را به خود اختصاص داده اند و دو کشور هند و فرانسه با دو فیلم در مراتب بعدی قرار دارند. ضمن اینکه ۱۶۴ فیلم از سینماگران داخلی در بخش‌های سینمایی- کوتاه- مستند- جلوه گاه نور و روایت نو به رقابت می‌پردازند.

در این دوره حدود ۲۰ نشست تحلیلی و آموزشی در قالب کارگاه انتقال تجربه، پنل‌های سخنرانی تحلیلی در زمینه جریان شناسی سینمای غرب علیه ایران و اسلام،  نشست گفتمانی با محوریت مباحث نظری و تحلیلی سینمای انقلاب و دفاع مقدس،  کنفرانس‌های خبری و نشست‌های اندیشه ورزی، میزگردهای تخصصی نیز برگزار شد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۵ تا ۹ آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار شد.

سینماخانه/ حامد بهجتی

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار