رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سال‌ها بعد از آغاز عملیات ساخت «موزه آکادمی هنرهای سینما» وابسته به آکادمی اسکار آمریکا و بعد از چندین و چند بار تاخیر در گشایش آن، مسئولان این آکادمی از تاریخ نهایی افتتاح آن خبر دادند. به نقل از ورایتی، مسئولان آکادمی علوم و هنرهای سینما یا به اختصار آکادمی اسکار دیروز سه شنبه ۵ […]

سال‌ها بعد از آغاز عملیات ساخت «موزه آکادمی هنرهای سینما» وابسته به آکادمی اسکار آمریکا و بعد از چندین و چند بار تاخیر در گشایش آن، مسئولان این آکادمی از تاریخ نهایی افتتاح آن خبر دادند.

به نقل از ورایتی، مسئولان آکادمی علوم و هنرهای سینما یا به اختصار آکادمی اسکار دیروز سه شنبه ۵ دسامبر (۱۳ آذر) اعلام کردند که موزه وابسته به این مرکز با نام «موزه آکادمی هنرهای سینما» در اواخر سال ۲۰۱۹ و با نمایش ویژه‌ای از آثار هایائو میازاکی کارگردان پرآوازه ژاپنی افتتاح خواهد شد.

آکادمی اسکار همچنین پیش نمایشی از یک نمایشگاه بلندمدت با عنوان «رویاها کجا ساخته شدند: سفری در میان فیلم‌ها» را منتشر کرد که قرار است سال آینده برای بازدیدکنندگان موزه به نمایش درآید. این نمایشگاه قصد دارد قصه شکوفایی صنعت فیلم و اثرات اجتماعی فرهنگی آن در طول تاریخ را روایت کند.

موزه آکادمی هنرهای سینما اولین بار قرار بود در اوایل سال ۲۰۱۶ افتتاح شود اما این برنامه از آن زمان تاکنون چندین بار به تاخیر افتاده است. این موزه قرار است محلی برای عرضه هنر، علم، صنعت، تجارت و تاریخ در صنعت فیلمسازی جهان و فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و چرخشی درباره تاثیرات این صنعت بر چهره جهان باشد. هم اکنون مسئولیت این پروژه با کری بروگر است که سابقه اداره موزه های مهمی چون موزه هنرهای معاصر لس آنجلس و موزه هنرهای مدرن آکسفورد را در کارنامه خود دارد. بروگر درباره این پروژه گفته است: ما می‌خواهیم کاری جهانی ارائه کنیم و نشان دهیم که این موزه فقط درباره هالیوود نیست، بلکه یک موزه بین‌المللی با چشم‌اندازی جهانی است.

عملیات طراحی و ساخت موزه فیلم جدید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از هفت سال پیش تاکنون در لس‌آنجلس کالیفرنیا جریان است و بودجه ساخت صدها میلیون دلاری آن از طریق کمک‌های مالی چهره‌های شاخص و موسسات بزرگ سینمایی صورت پذیرفته است.

طراحی این موزه بر عهده «رنزو پیازو» معمار ایتالیایی و طراح ساختمان‌های مهمی چون ساختمان آکادمی علوم ایالت کالیفرنیا در سانفرانسیکوی آمریکا و مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو (Centre Pompidou) در پاریس بوده است.

منبع:مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار