رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • چهارشنبه 14 آذر 1397 - 10:26
  • کد خبر : 31165
  • تئاتر
  • چاپ خبر : شهرام کرمی:  هدف جشنواره تئاتر اکبر رادی شناساندن ظرفیت ها و استعدادهای جدید است
یک نمایشنامه نویس و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر اکبر رادی تاکید کرد

شهرام کرمی: هدف جشنواره تئاتر اکبر رادی شناساندن ظرفیت ها و استعدادهای جدید است

حوزه ادبیات نمایشی در هر کشور از اعتبار ویژه ای برخوردار است. کلمات دارای محتوا و ارزش های بسیاری هستند و نویسنده، زمان زیادی را برای اعتبار بخشی به جملات خود، صرف نوشتن می کند. در واقع ارزش ادبیات به عمق و محتوایی است که در نوشته وجود دارد و متاسفانه نویسندگان جدید در عرصه […]

حوزه ادبیات نمایشی در هر کشور از اعتبار ویژه ای برخوردار است. کلمات دارای محتوا و ارزش های بسیاری هستند و نویسنده، زمان زیادی را برای اعتبار بخشی به جملات خود، صرف نوشتن می کند. در واقع ارزش ادبیات به عمق و محتوایی است که در نوشته وجود دارد و متاسفانه نویسندگان جدید در عرصه ادبیات نمایشی، به این امر نگاهی سطحی و پیش پا افتاده دارند و به موضوعات مختلف، بیشتر به صورت سطحی و ژورنالیستی می پردازند.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، شهرام کرمی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در گفت و گو با امور ارتباطات رسانه ای جشنواره با بیان مطلب فوق افزود:

در دو دهه اخیر جریان نمایشنامه نویسی و ادبیات نمایشی در ایران دچار تغییرات فراوانی شده، تعداد نمایشنامه نویسان افزایش یافته و شکل و شیوه نگارش نمایشنامه ها نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است و دلیل تمام این تغییرات، گستردگی ارتباطات و تکنولوژی است که در دو دهه اخیر رایج شده و نویسندگان به شکل جدیدی از نمایشنامه نویسی روی آورده اند که حضور و وجود رسانه های جدید سبب تغییرساختار و در نهایت به سهل و ساده گرفتن منجر شده است.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی تصریح کرد: برگزاری این گونه جشنواره های تخصصی، ارزش و اهمیت ویژه ای دارد و چنانچه جنبه پژوهشی و موضوعی داشته باشند، تاثیر بسیار خوبی بر مخاطب داشته و می توانند به رونق تئاتر کشور بینجامند.  هدف جشنواره تئاتر اکبر رادی شناساندن ظرفیت ها و استعدادهای جدید است که اگر درست هدایت شود، تئاتر کشور به سمت پویایی می رود .

نویسنده نمایشنامه تحسین شده پوتین‌های عموبابا با تاکید بر این نکته که اکبر رادی بدون تردید یکی از بزرگترین نوابغ ادبیات نمایشی ایران است تصریح کرد: آثار استاد اکبر رادی از ساختار، انسجام و پرداخت های خوبی برخوردار است و تعریف شکل یافته ای از درام ایرانی است. رادی در آثار خود به فرهنگ اصیل ایرانی می پردازد؛ آثار اکبر رادی عمق و ریشه عمیقی در جامعه ایرانی دارد که از ترجمه ها استفاده نمی کند، ارزش ادبیات ایران را به نمایش می گذارد و نشان دهنده خصوصیات فردی و شخصی ایرانی است.

شهرام کرمی در ادامه، شرط استمرار و موفقیت جشنواره تئاتر اکبر رادی را حمایت های مداوم و مستمر بخش های دولتی و اجتماعی، حضور و مشارکت هنرمندان و بنیاد اکبر رادی دانست و گفت: در کنار هم بودن و همدلی این عوامل ضمن به وجود آمدن هم افزایی مناسب، می تواند به گسترش و استمرار این گونه جشنواره های موضوعی و تخصصی که برای تئاتر و ادبیات نمایشی ایران بسیار لازم است، بینجامد.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در پایان تاکید کرد: ما می توانیم آثار رادی را به دلیل عمق و معنایی که ریشه در فرهنگ ایرانی دارد، در سطح جهانی معرفی کنیم چون آثار استاد رادی این قابلیت را دارد که توسط هنرمندان و بازیگران جهانی در سطح بین المللی نیز معرفی شوند؛ حتی این آثار قابلیت ترجمه شدن به زبان های مختلف دنیا را دارا بوده  و به همین دلیل معتقدم یکی از نخستین و ضروری ترین فعالیت هایی که می بایست در این زمینه انجام شود، متمرکز شدن بر روی ترجمه ای صحیح و روان از آثار استاد رادی در سطح بین المللی است.

نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه ۹۷ توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزارمی شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار