رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش انجمن انیمیشن‌های ژاپنی «AJA»، صنعت ساخت انیمه و کارتون در این کشور همچنان مرزهای حجم فروش و آمار و ارقام گردش مالی این صنعت را درمی‌نوردد. به نقل از هالیوودریپورتر، با انتشار گزارش سالانه انجمن انیمیشن‌های ژاپنی «AJA» مشخص شده است که صنعت انیمیشن ژاپن سال ۲۰۱۷ میلادی با گذشتن از مرز ۱۹ […]

به گزارش انجمن انیمیشن‌های ژاپنی «AJA»، صنعت ساخت انیمه و کارتون در این کشور همچنان مرزهای حجم فروش و آمار و ارقام گردش مالی این صنعت را درمی‌نوردد.

به نقل از هالیوودریپورتر، با انتشار گزارش سالانه انجمن انیمیشن‌های ژاپنی «AJA» مشخص شده است که صنعت انیمیشن ژاپن سال ۲۰۱۷ میلادی با گذشتن از مرز ۱۹ میلیارد دلار فروش، رکورد جدیدی در این عرصه از خود به جا نهاده است.

کارشناسان این حوزه، این موفقیت خیره کننده را مدیون توجه رسانه‌های نوظهور و غول های آنلاین دنیا به این انیمیشن‌ها می دانند. در حقیقت اوضاع صنعت انیمیشن ژاپن در بازارهای داخلی رو به راه نیست و ستاره اقبال آنها با شیب ملایمی رو به افول است اما پیوند این صنعت با مدیوم‌های جدیدی همچون نتفلیکس، آمازون، هولو و انواع پلتفرم‌های پخش فیلم در چین باعث شده است که گردش مالی و درآمدزایی آنها در این بخش در طول چهار سال گذشته چهار برابر شود.

مبنای محاسبه این گردش مالی شامل فروش گیشه‌ای و باکس‌آفیس، حق پخش‌های تلویزیونی، حق ساخت مجدد، حق ساخت بازی‌های ویدیویی و ساخت انواع محصولات و اسباب بازی بر مبنای انیمه‌های تولیدی ژاپن است. سال ۲۰۱۷ میلادی پنجمین سال پیاپی بود که شاخص‌های فروش در صنعت انیمیشن ژاپن رکوردشکنی کرد.

شاخص‌ترین خطر بالقوه برای صنعت انیمیشن ژاپن میانگین سنی جامعه این کشور است که به سرعت به سمت پیری می رود که طبعا اقبال به این انیمه را بیش از پیش کاهش می دهد اما فروش خارج از مرز، توجه رسانه‌های آنلاین به این انیمیشن ها و خصوصا باز شدن دروازه‌های صنعت سینمای کشور چین به تولیدات ژاپنی چشم انداز روشنی از آینده را برای انیمه های ژاپنی ترسیم کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار