رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • سه شنبه 20 آذر 1397 - 09:28
  • کد خبر : 31452
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «باشگاه مشت‌زنی» در تالار حافظ

کارگردان نمایش «باشگاه مشت‌زنی» با اشاره به اینکه این نمایش اقتباسی از رمانی به همین نام است از میزان استقبال مخاطبان از کار ابراز رضایت کرد. ندا تمیمی کارگردان نمایش «باشگاه مشت‌زنی» که تا ۲۳ آذرماه در تالار حافظ روی صحنه است در این باره گفت: این نمایش ابتدا قرار بود به مدت ۳۰ شب […]

کارگردان نمایش «باشگاه مشت‌زنی» با اشاره به اینکه این نمایش اقتباسی از رمانی به همین نام است از میزان استقبال مخاطبان از کار ابراز رضایت کرد.

ندا تمیمی کارگردان نمایش «باشگاه مشت‌زنی» که تا ۲۳ آذرماه در تالار حافظ روی صحنه است در این باره گفت: این نمایش ابتدا قرار بود به مدت ۳۰ شب در خانه نمایش مهرگان اجرا شود و ما حتی با این سالن قرارداد هم بسته بودیم اما قبل از اجرا تالار حافظ نیز به ما پیشنهاد اجرا داد و با مشورت هایی که انجام دادیم و به دلیل اینکه تالار حافظ عرض صحنه بیشتری دارد و مناسب میزانسی است که برای کار طراحی شده، قرار شد «باشگاه مشت زنی» را در تالار حافظ اجرا کنیم.

وی درباره کوتاه بودن زمان اجرای نمایش بیان کرد: به دلیل برگزاری جشنواره تئاتر «مقاومت» در تالار حافظ، قرار شد این نمایش از ۱۱ آذر اجرای خود را آغاز کند. ابتدا به ما اعلام کردند که فعلا از ۱۱ تا ۱۹ آذر اجرا ببریم و از روز پنجم اجرا، نمایش را تمدید خواهند کرد که این اتفاق نیفتاد و بعد از پیگیری های مدام تنها ۱۳ اجرا به ما دادند.

تمیمی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: این نمایشنامه توسط دامون نوروزی از رمان «باشگاه مشت‌زنی» چاک پالانیک اقتباس شده است که دیوید فینچر نیز براساس آن فیلمی سینمایی ساخته است. اتفاقات نمایش در ایران رخ می‌دهد و مشکلات روز جامعه را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: در این نمایش فردی در زندگی‌اش دچار روزمرگی شده و مشکلاتش باعث می‌شود که فردی را در ذهنش بازسازی کند. این فرد کارمند بانک است و به دلیل ۵ دقیقه تاخیر از محل کار قبلی اش اخراج شده است. او در این میان با فردی به نام جهان آشنا می‌شود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند یک باشگاه مشت‌زنی راه‌اندازی کنند.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: در این اجرا تلاش شده است که مخاطبان تا انتها متوجه خیالی بودن نفر دوم نشوند و این دو، افراد واقعی تصویر شده اند که نفر دوم یا همان جهان، ضعف‌ها و کارهایی را که شخصیت اصلی قادر به انجامش نیست کاور می‌کند و در حقیقت کامل کننده شخصیت او است. تماشاگران نیز با شخصیت‌ها همذات پنداری می‌کنند و حتی ما مخاطبانی داریم که چندین بار به دیدن نمایش نشسته اند که مساله لذت بخشی برای گروه است.

وی در پایان صحبت هایش گفت: طراحی صحنه نمایش کاملا مینیمالیستی و دکور به صورت پرتابل ساخته شده است. به دلیل شرایط مالی، نتوانستیم تبلیغات گسترده‌ای برای نمایش داشته باشیم اما استقبال از کار بسیار خوب بوده و شاهد بازخوردهای مثبتی از سوی تماشاگران بوده ایم.

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه مهدی فریضه، روزبه معتمدی مهر، شهرزاد کلانتری، امیر صمصام طهماسبی، رزا خلیلی، امیر جلیلی، علی هدایتی، محمدحسین صنیعی، آرین حیدری و سید جواد یحیوی هستند که تا ۲۳ آذرماه هر شب ساعت ۲۱ در تالار حافظ روی صحنه خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار