رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
کارگردان مستند "کیارستمی ادامه دارد" به سینماخانه گفت:

درگذشت کیارستمی حادثه غیرقابل جبران است

احسان ناجی کارگردان فیلم مستند بلند “کیارستمی ادامه دارد” در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این فیلم پرداخت و عنوان کرد: ایده این فیلم سه روز پس از درگذشت مرحوم کیارستمی و با دیدن فیلم زندگی و دیگر هیچ به ذهنم رسید و فکر کردم همان طور که زلزله رودبار و منجیل باعث ویرانی […]

احسان ناجی کارگردان فیلم مستند بلند “کیارستمی ادامه دارد” در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این فیلم پرداخت و عنوان کرد: ایده این فیلم سه روز پس از درگذشت مرحوم کیارستمی و با دیدن فیلم زندگی و دیگر هیچ به ذهنم رسید و فکر کردم همان طور که زلزله رودبار و منجیل باعث ویرانی های زیادی شد که جبران ناپذیر بود، درگذشت کیارستمی نیز حادثه غیرقابل جبرانی است و چهار روز بعد کلید این مستند را زدم وتا پایان سال ٩۵ به طول انجامید.
وی ادامه داد: شاید غیرقابل باور باشد اما مشکل خاصی در این فیلم مواجه نشدیم و سختی های ما در خصوص پیدا کردن بازیگران فیلم های سه گانه، آن هم بعد از سی سال بود و که با همت بسیار توانستم آنها را پیدا کنم و هدف ما فراتر از آن چیزی که فکر می کرد جلو رفت ، زیرا ما نظرمان فیلم مستند کوتاه بود اما آن قدر همه چیز خوب و مساعد بود که این فیلم به یک مستند بلند تبدیل شد.
ناجی در خصوص فیلم های کیارستمی گفت:فیلم های خانه دوست و زیر درختان زیتون از اصلی ترین مفاهیم انسانی حرف می زنند. پسر بچه فیلم خانه دوست نمی تواند نسبت به همکلاسی خود بی تفاوت باشد و حسین فیلم زیر درختان زیتون نیز نمی تواند بپذیرد که دختر مورد علاقه اش به او نرسد. این فیلم ها درباره آدم هایی است که نظم موجود را نمی پذیرند و می خواهند شرایط را تغییر دهند.
عوامل این این فیلم مستند شامل افرادی نظیر:کارگردان: احسان ناجی ، تهیه کنندگان: سحر پرتوی کیان و احسان ناجی،تصویر و صدا: سحر پرتوی کیان،صداگذار: عرفان یزدی،تدوین : احسان ناجی و سحر پرتوی کیان،مدیر تولید : پیمان ناجی ، مجری طرح : موسسه هنرهای نمایشی رویداد و دیگر همکاران : امیر عابدی، برادران احمدپور، محمدرضا پروانه، خدابخش دفاعی، مرحوم حسین رضایی می باشد.
لازم به ذکر است این فیلم در مورخ دهم آذرماه سال جاری ساعت ۱۸ با حضور اصحاب سینما و تئاتر در موزه سینما ایران اکران شد.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار