رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اداره سانسور چین، نمایش فیلم سینمایى «لانتورى» ساخته رضا درمیشیان را ممنوع اعلام کرد. براساس تصویر نامه‌ای که دولت چین صادر کرده، فیلم سینمایى «لانتورى» براى اکران به یک کمپانى چینى واگذار شده بود و برنامه‌ریزى نمایش آن انجام شده بود اما اداره سانسور چین مانع از نمایش این فیلم شده است. این درحالى است […]

اداره سانسور چین، نمایش فیلم سینمایى «لانتورى» ساخته رضا درمیشیان را ممنوع اعلام کرد.

براساس تصویر نامه‌ای که دولت چین صادر کرده، فیلم سینمایى «لانتورى» براى اکران به یک کمپانى چینى واگذار شده بود و برنامه‌ریزى نمایش آن انجام شده بود اما اداره سانسور چین مانع از نمایش این فیلم شده است. این درحالى است که این فیلم قبلا در چندین فستیوال چین ازجمله شانگهاى به نمایش درآمده بود.

اداره سانسور چین علت عدم اجازه به نمایش «لانتورى» را «لایه‌هاى پررنگ دینى فیلم» دانسته و صراحتا اعلام کرده است از آنجا که لانتورى فیلمى دینى است اجازه نمایش نخواهد داد!

در اکران ایران لانتورى در سال ١٣٩۵ این فیلم مورد تحریم حوزه هنرى قرار گرفت و مسئولان حوزه هنرى سازمان تبلیغات اسلامى اجازه نمایش عمومى این فیلم در سینماهاى تحت پوشش خود را ندادند با این باوجود فیلم با فروش هفت میلیاردى به رتبه هشتمین فیلم پرفروش سال رسید.

لانتورى در بیش از هفتاد جشنواره جهانى به نمایش درآمده و برنده ده‌ها جایزه معتبر بین‌المللى است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار