رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 23 May

دی ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

فریدون بیگدلی به آی‌فیلم می‌آید

برنامه «گراما فیلم» شبکه آی‌فیلم فردا ۱ یک بهمن به موسیقی تیتراژ سریال «ماه و پلنگ» می‌پردازد که فریدون بیگدلی تیتراژ پایانی آن را خوانده است. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، «گراما فیلم» این هفته روند شکل‌گیری موسیقی «ماه و پلنگ» را با حضور فریدون بیگدلی خواننده آن پی می‌گیرد. بر اساس […]


انتخاب مجدد بهزاد فراهانی به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر

نخستین جلسه‌ی هیئت مدیره جدید انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار شد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، هیات مدیره جدید انجمن بازیگران خانه تئاتر با نخستین جلسه خود در ۲۹ دی ۹۷ کار خود را آغاز کرد. در این جلسه بهزاد فراهانی به عنوان رئیس هیات مدیره و هوشمند هنرکار به […]


افزایش ۲۰ درصدی استقبال مخاطبان از پیش فروش بلیت‌های فجر ۳۷

در کمتر از یک ساعت از آغاز بلیت فروشی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بلیت خریداری کردند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، با آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره فیلم فجر در ۱۰ دقیقه ابتدایی ۷۵۰۰ سری بلیت به […]


۱۱۹ کشور با بیش از ۲ هزار اثر متقاضی حضور در جشنواره فیلم ۱۰۰

۱۱۹ کشور با ۲۲۷۸ اثر متقاضی حضور در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ شدند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰؛ کشورهای هند  ۳۶۳ اثر، آمریکا  اثر۳۵۴، ترکیه ۲۰۳ اثر، بریتانیا ۱۳۷ اثر، فرانسه ۱۲۴ اثر، ایتالیا ۱۲۰ اثر، اسپانیا ۱۱۲ اثر بالاترین امار متقاضیان را به خود اختصاص […]


پارادایس از ۳ بهمن روی پرده سینماها + اولین پوستر

اولین پوستر فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی که پس از گذشت ۴ سال از تولید از چهارشنبه ۳ بهمن ماه روی پرده می‌رود، با طراحی حمیدرضا اسحاقی (گروه تبلیغاتی آلبوم) رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم، فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی که […]


فیلمشناخت جشنواره فیلم فجر منتشر شد + pdf

همزمان با آغاز پیش فروش بلیت‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، فایل فیلمشناخت و برنامه نمایش فیلم‌ها منتشر شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، این فیلمشناخت که در روابط عمومی جشنواره آماده شده، شامل اطلاعات کامل فیلم‌های بخش‌های مختلف جشنواره به همراه سانس‌های نمایش […]


«دزد و پری ۲» یک میلیاردی شد + تیزر جدید

فروش کل فیلم سینمایی «دزد و پری ۲» به یک میلیارد تومان رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فروش کل فیلم سینمایی «دزد و پری ۲» به کارگردانی حسین قناعت با احتساب گیشه سینماهای تهران و شهرستان‌ها و برخی از سینماهای سیار در حالی به یک میلیارد تومان رسیده که […]


بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای جشنواره فیلم فجر در دومین نشست «گفتمان فرهنگی انقلاب»

انتخاب فیلمساز ضدانقلاب در بخش داوری جشنواره فیلم فجر نشان از تصمیمات مدیران نالایق و هیئتی برگزار کردن جشنواره بزرگ سینمای ایران است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ دومین نشست«گفتمان فرهنگی انقلاب» با عنوان «جشنواره فیلم فجر؛ فرصت‌ها و تهدیدها» به بررسی کارنامه سی‌وشش دوره برگزاری جشنواره […]


فردا سینماهای سراسر کشور تعطیل است

سخنگوی شورای صنفی نمایش از تعطیلی سینماهای سراسر کشور در روز یکشنبه ۳۰ دی ماه خبر داد. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فردا یکشنبه ۳۰ دی ماه به مناسبت شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) سینماهای سراسر کشور از صبح تا ساعت ۱۷ تعطیل است. منبع: مهر


جلوه‌های سینمایی «ویلایی‌ها» در آی‌فیلم

برنامه «جلوه‌های سینمایی» شبکه آی‌فیلم یکشنبه ۳۰ دی، به جلوه‌های ویژه میدانی فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» می‌پردازد. به‌گزارش  سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، «جلوه‌های سینمایی» پس از بررسی جلوه‌های ویژه رایانه‌ای چندین فیلم و سریال شاخص ایرانی، حالا به سراغ جلوه‌های ویژه میدانی رفته است. بر اساس این گزارش، در این قسمت از این […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

روابط عمومی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار امروز سینمای ایران است که در عین قدرت در سایه تصمیم گیری‌ها قرار دارند و برخی معادلات پشت پرده را رقم می‌زند. یکی از نقش‌های مهم و تاثیرگذار در دنیای رسانه و ارتباطاتِ امروزی بدون تردید روابط عمومی‌ها هستند که تقریبا جزو لاینفک مجموعه‌های دارای ساختار و نظم به حساب می‌آید. این موضوع در سینما و پروژه‌های سینمایی هم به عنوان یک الزام جا افتاده است و دیگر به نحوی شده که هنوز قلم نویسنده روی کاغذ نیامده قرارداد روابط عمومی‌ها بسته می‌شود و خیلی زودتر از سایر عوامل وارد پروژه می‌شوند. روابط عمومی یا به اصطلاح امروزی «مدیر ارتباطات رسانه ای» تعریف مشخصی دارد که در گام اول انتشار صحیح و دقیق خبر‌ها از کانال آن هاست. اما این معانی دیگر در سینمای ایران تعریف خود را از دست داده و دچار دگرگونی عجیبی شده است. نقش روابط عمومی ها به عنوان بادیگارد فیلم ها اولین هدفی که از تعیین روابط عمومی‌ها در یک پروژه تعریف می‌شود اطلاع رسانی به موقع و حرفه‌ای است، اما این تعریف در سینمای ایران صدق نمی‌کند و در برخی از مواقع دقیقا نقطه مقابل آن قرار دارد. به این ترتیب که در پروژه‌های سینمایی یک نفر را که از نفوذ بالایی در میان رسانه‌ها برخوردار است انتخاب می‌کنند که تمام تلاش خود را بکند تا خبری از پروژه به بیرون درز پیدا نکند و اگر یک خبری هم اتفاقی سر از رسانه‌ها درآورد با پیگیری منتشر کننده آن را پیدا کنند و از پروژه بیرون بیاندازند. در سینمای امروز ما روابط عمومی‌ها نقش‌هایی فراتر از اطلاع رسانی را برعهده می‌گیرند و در خط مقدم مواجهه فیلم و عوامل آن با جامعه رسانه‌ای و مردم قرار می‌گیرند تا نقش بادیگارد معنوی آن‌ها را بازی کنند. مشاوران رسانه‌ای سینما نقشی بسیار پررنگ‌تر از اطلاع رسانی دارند و برخی از آنها تنها کاری که شاید اهتمامی به آن ندارند همین اطلاع رسانی حرفه‌ای و انتشار خبر‌ها است. این موضوع دیگر به یک روال تبدیل شده است و هر اظهارنظری قبل از اینکه با واکنش عوامل فیلم مواجه شود در نخست با سپر دفاعی روابط عمومی‌ها روبه رو می‌شود. مافیا به دنبال روابط عمومی‌های پرنفوذ بخش تازه ورود سینما که سرمایه‌های عجیب و غریبی را بی منطق و بدون توجیه اقتصادی وارد سینما می‌کند معمولا به دنبال آدم‌های پر نفوذی می‌رود که به ظاهر نقش روابط عمومی، اما در واقعیت مدیربرنامه‌های این افراد هستند. پول سرشار این آدم‌ها بسیاری از سابقه داران سینما را هم وسوسه می‌کند تا در کنار آن‌ها قرار بگیرند از اعتبار خود برای آن‌ها هزینه کنند. در وضع کنونی سینمای ایران می‌توان اسم‌های زیادی را پشت سر هم قطار کرد که بدون توجه به لکه دار شدن اعتبار خود حاضر به همکاری با اشخاصی شده اند که صاحب پول‌های ناپاک هستند و اصلا قصدی برای کمک به سینمای ایران ندارند. برخی از این افراد به دلیل ظاهر‌های موجهی که دارند به برخی از پروژه‌های مشکل دار ...