رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

دی ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

فریدون بیگدلی به آی‌فیلم می‌آید

برنامه «گراما فیلم» شبکه آی‌فیلم فردا ۱ یک بهمن به موسیقی تیتراژ سریال «ماه و پلنگ» می‌پردازد که فریدون بیگدلی تیتراژ پایانی آن را خوانده است. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، «گراما فیلم» این هفته روند شکل‌گیری موسیقی «ماه و پلنگ» را با حضور فریدون بیگدلی خواننده آن پی می‌گیرد. بر اساس […]


انتخاب مجدد بهزاد فراهانی به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر

نخستین جلسه‌ی هیئت مدیره جدید انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار شد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، هیات مدیره جدید انجمن بازیگران خانه تئاتر با نخستین جلسه خود در ۲۹ دی ۹۷ کار خود را آغاز کرد. در این جلسه بهزاد فراهانی به عنوان رئیس هیات مدیره و هوشمند هنرکار به […]


افزایش ۲۰ درصدی استقبال مخاطبان از پیش فروش بلیت‌های فجر ۳۷

در کمتر از یک ساعت از آغاز بلیت فروشی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بلیت خریداری کردند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، با آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره فیلم فجر در ۱۰ دقیقه ابتدایی ۷۵۰۰ سری بلیت به […]


۱۱۹ کشور با بیش از ۲ هزار اثر متقاضی حضور در جشنواره فیلم ۱۰۰

۱۱۹ کشور با ۲۲۷۸ اثر متقاضی حضور در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ شدند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰؛ کشورهای هند  ۳۶۳ اثر، آمریکا  اثر۳۵۴، ترکیه ۲۰۳ اثر، بریتانیا ۱۳۷ اثر، فرانسه ۱۲۴ اثر، ایتالیا ۱۲۰ اثر، اسپانیا ۱۱۲ اثر بالاترین امار متقاضیان را به خود اختصاص […]


پارادایس از ۳ بهمن روی پرده سینماها + اولین پوستر

اولین پوستر فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی که پس از گذشت ۴ سال از تولید از چهارشنبه ۳ بهمن ماه روی پرده می‌رود، با طراحی حمیدرضا اسحاقی (گروه تبلیغاتی آلبوم) رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم، فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی که […]


فیلمشناخت جشنواره فیلم فجر منتشر شد + pdf

همزمان با آغاز پیش فروش بلیت‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، فایل فیلمشناخت و برنامه نمایش فیلم‌ها منتشر شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، این فیلمشناخت که در روابط عمومی جشنواره آماده شده، شامل اطلاعات کامل فیلم‌های بخش‌های مختلف جشنواره به همراه سانس‌های نمایش […]


«دزد و پری ۲» یک میلیاردی شد + تیزر جدید

فروش کل فیلم سینمایی «دزد و پری ۲» به یک میلیارد تومان رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فروش کل فیلم سینمایی «دزد و پری ۲» به کارگردانی حسین قناعت با احتساب گیشه سینماهای تهران و شهرستان‌ها و برخی از سینماهای سیار در حالی به یک میلیارد تومان رسیده که […]


بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای جشنواره فیلم فجر در دومین نشست «گفتمان فرهنگی انقلاب»

انتخاب فیلمساز ضدانقلاب در بخش داوری جشنواره فیلم فجر نشان از تصمیمات مدیران نالایق و هیئتی برگزار کردن جشنواره بزرگ سینمای ایران است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ دومین نشست«گفتمان فرهنگی انقلاب» با عنوان «جشنواره فیلم فجر؛ فرصت‌ها و تهدیدها» به بررسی کارنامه سی‌وشش دوره برگزاری جشنواره […]


فردا سینماهای سراسر کشور تعطیل است

سخنگوی شورای صنفی نمایش از تعطیلی سینماهای سراسر کشور در روز یکشنبه ۳۰ دی ماه خبر داد. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فردا یکشنبه ۳۰ دی ماه به مناسبت شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) سینماهای سراسر کشور از صبح تا ساعت ۱۷ تعطیل است. منبع: مهر


جلوه‌های سینمایی «ویلایی‌ها» در آی‌فیلم

برنامه «جلوه‌های سینمایی» شبکه آی‌فیلم یکشنبه ۳۰ دی، به جلوه‌های ویژه میدانی فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» می‌پردازد. به‌گزارش  سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، «جلوه‌های سینمایی» پس از بررسی جلوه‌های ویژه رایانه‌ای چندین فیلم و سریال شاخص ایرانی، حالا به سراغ جلوه‌های ویژه میدانی رفته است. بر اساس این گزارش، در این قسمت از این […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...