تئاتر
کد خبر : 32477
شنبه - 15 دی 1397 - 08:26
محمد رحمانیان، پانته آ پناهی ها و رضا ثروتی قضاوت می کنند

داوران بخش مونولوگ جشنواره تئاتر اکبر رادی معرفی شدند

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی با حکم بهزاد صدیقی دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی گروه داوری بخش مسابقه مونولوگ جشنواره متشکل از محمد رحمانیان، پانته آ پناهی ها و رضا ثروتی انتخاب و معرفی شدند.

بر اساس این گزارش محمد رحمانیان  متولد   سال ۱۳۴۱ نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان  و مدرس تئاتر، سینما و تلویزیون و دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و همچنین مدرک کارشناسی ارشد از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. رحمانیان طی سی سال فعالیت در عرصه تئاتر، نمایش‌های مختلفی را به روی صحنه برده‌است. از جمله آثار او می‌توان به نمایش‌های مصاحبه، پل، فنز و مانیفست چو اشاره کرد.

پانته آ پناهی ها بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون متولد ۱۳۵۶ است. وی سابقه فعالیت به عنوان بازیگر و منشی صحنه را در تعداد زیادی از آثار تئاتر، سینما و تلویزیون دارا بوده و جوایز زیادی را نیز در حوزه بازیگری به دست آورده که از آن جمله می توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن  از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم نفس اشاره کرد.

رضا ثروتی متولد ۱۳۶۲ در تهران، نویسنده، طراح و کارگردان است.او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است
ثروتی در عرصه تئاتر کارگردانی، نویسندگی و دراماتورژی نمایش هایی چون “مالون می‌میرد”، “کسوف”، “تاثیر صدای زوزه ی باد”، “سنگفرش”، “استنطاق”، “از خاکستر به خاکستر”، “از پا نیفتاده”، “از پانیفتاده”، “مکبث”، “عجایب المخلوقات”، “جیغ و خمیازه”، “ویتسک”، “فهرست” و “اتاق ورونیکا” را برعهده داشته  و جوایز متعددی را در حوزه تئاتر در جشنواره های داخلی و بین المللی به دست اورده است.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی بخش مسابقه مونولوگ جشنواره با حضور شش گروه از روز شنبه ۱۵ دی ماه تا روز  پنجشنبه ۲۰ دی ماه سالجاری در سالن های: استاد سمندریان، استاد انتظامی و استاد ناظر زاده کرمانی مجموعه خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. ضمن اینکه بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره همه اجراها ساعت ۱۵ برگزار می شود.

نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی و توسط بنیاد اکبر رادی از ۱۴ تا ۲۲ دی ماه سال جاری در مجموعه ایرانشهر، خانه هنرمندان، نگارخانه های آریا و نقش جهان و تئاتر شهر تهران برگزار می شود.